Glovo: Cozonacii, printre cele mai căutate preparate înainte de Crăciun

În perioada premergătoare Crăciunului, românii revin constant la preparatele tradiționale, iar cozonacii se regăsesc, an de an, în topul preferințelor. Datele Glovo din ultimul sezon de sărbători arată o concentrare a comenzilor de cozonaci în zilele dinaintea Crăciunului. Glovo: Cozonacii, printre cele mai căutate preparate înainte de Crăciun. Detalii pe revistaprogresiv.ro

Alături de cozonaci, românii au comandat frecvent preparate tradiționale precum mici și ciorbe, iar de Revelion, ciorba de burtă, ciorba de văcuță și ciorba de perișoare s-au aflat în topul preferințelor.

Conform analizei Glovo pentru sezonul de iarnă anterior, cele mai multe comenzi de cozonaci au fost plasate în zilele imediat anterioare Crăciunului, pe 21 și 22 decembrie. De altfel, 21 decembrie a fost și cea mai aglomerată zi din sezonul sărbătorilor de iarnă, înregistrând cel mai mare număr de comenzi.

În intervalul analizat, supermarketurile au fost categoria cu cea mai mare creștere, urmate de restaurantele de tip fast-food și pizzerii, semn că utilizatorii combină cumpărăturile pentru acasă cu mesele comandate gata preparate.

Ce comandă românii înainte de Crăciun și Revelion

Pentru mesele de Crăciun și Revelion, utilizatorii au apelat la supermarketuri în principal pentru produsele de bază. Apa, bananele, ceapa roșie și galbenă, chiflele și laptele s-au aflat constant printre cele mai comandate articole, indicând un comportament orientat spre completarea rapidă a cumpărăturilor esențiale pentru mesele de sărbătoare.

În sezonul festiv, comenzile de jucării și dulciuri au crescut față de anul anterior. Cele mai multe comenzi pentru jucării au fost plasate pe 23 decembrie, iar deserturile precum clătitele, waffles cu ciocolată, carrot cake, fursecurile și gogoșile s-au aflat printre cele mai populare alegeri în ultimele zile ale anului.

La nivel național, cele mai multe comenzi sunt plasate, de regulă, din București, Constanța, Cluj-Napoca, Brașov și Iași. În seara de Revelion, topul cererii se extinde și către orașe precum Timișoara, confirmând un comportament similar în marile centre urbane.

Pe lângă preparatele tradiționale și ingredientele pentru pregătirea meselor de sărbătoare, românii au ales să comande și electronice, electrocasnice și articole pentru decorarea casei. În perioada analizată, cea mai mare comandă a depășit 9.700 de lei și a inclus un smartphone. În zilele premergătoare Revelionului au fost înregistrate și alte comenzi de valoare ridicată din categorii precum Electronice și Home Deco, iar categoria Sex Shops a generat cea mai mare comandă de Revelion, în valoare de peste 3.900 de lei.

De asemenea, comenzile pentru flori și produse de îngrijire și cosmetice s-au menținut constante pe parcursul perioadei analizate, confirmând interesul stabil al utilizatorilor pentru aceste categorii, inclusiv în contextul sărbătorilor de iarnă. Numărul ridicat al comenzilor de flori a situat România pe locul 3 la nivel global în sezonul sărbătorilor, iar cea mai aglomerată zi pentru această categorie a fost 7 ianuarie 2025, de Sfântul Ioan Botezătorul, când comenzile au atins cel mai ridicat nivel.

Ritmul comenzilor a urmat un tipar constant, cu două momente de intensitate zilnică, în jurul orei 12:00 și al orei 18:00. Cel mai intens moment al sezonului a fost înregistrat pe 19 decembrie 2024, la ora 19:27, când s-au plasat cele mai multe comenzi într-un singur minut.

Glovo este o platformă tech de top care conectează utilizatorii cu companii și curieri, oferind servicii la cerere de la restaurante locale, băcănii și supermarketuri, precum și de la diverse magazine specializate. Lider în domeniul Quick Commerce – noua generație de comerț electronic – Glovo își propune să construiască cel mai mare marketplace online, oferind tuturor acces, în doar câteva minute, la orice au nevoie în orașul lor. Fondată în 2015 la Barcelona, compania operează în prezent în 22 de țări din Europa, Asia Centrală și Africa.

Comerțul electronic continuă să crească în România: aproape trei sferturi dintre utilizatorii de internet cumpără online. citeste mai mult pe revistaprogresiv.ro
ARMO: Aproape trei sferturi dintre utilizatorii de internet cumpără online
Comerțul electronic din România își continuă trendul ascendent și în 2025, confirmând rolul său tot mai important în economia digitală....
Sezamo: Cinci tendințe cheie care vor modela piața alimentară în 2026. Detalii pe revistaprogresiv.ro
Sezamo: Cinci tendințe cheie care vor modela piața alimentară în 2026
Nutriția funcțională, conveniența, brandurile private, influența social media și tehnologia vor defini modul în care se construiește coșul...
Hermes_IRIS_by_Transart
AI, Game Changer-ul din retail: cum tehnologia revoluționează Trade Marketingul și Merchandisingul pentru producătorii FMCG
În contextul actual, competiția de la raft între producători este mai intensă ca oricând. Într-un spațiu limitat și disputat, unde fiecare...
 Carrefour România intră pe piața din Craiova cu formatul de hipermarket
Investițiile în e-commerce, o direcție strategică pentru Carrefour România
Carrefour a mizat pe investițiile în dezvoltarea segmentului de e-commerce în 2025, aducând doi noi parteneri în ecosistemul său online - Bolt...