Facebook lansează Shops și intră în competiție cu Amazon

Facebook a dezvăluit o nouă opțiune, denumită Shops, care va permite celor de pe rețeaua socială să cumpere produse direct de pe pagina unei companii sau a unui brand. Facebook lansează Shops și intră în competiție cu Amazon

Astfel, Facebook devine unul dintre cele mai mari magazine online din lume, intrând în competiție directă cu alte companii precum Amazon sau Alibaba.

Până acum, Facebook permitea comercializarea produselor de către companii prin folosirea unui buton care trimitea către un site extern. De asemenea, rețeaua de socializare condusă de Mark Zuckerberg folosea și un marketplace, facilitate introdusă încă din 2016. Prin Shops, fiecare pagină de companie sau brand va putea fi transformată într-un magazin online. Noua opțiune va fi disponibilă și pe Instagram, platforma achiziționată de Facebook în 2012.

Pandemia de COVID-19 a afectat foarte multe companii mici, care reprezintă o sursă importantă de venituri pentru Facebook. Acesta ar putea fi un motiv pentru care rețeaua a lansat acum Shops, scriu cei de la TechCrunch, care argumentează că o parte din banii încasați de aceste companii vor ajunge la Facebook prin plata anunțurilor publicitare.

În trimestrul I, veniturile Facebook au ajuns la 17,74 mld. dolari, în creștere cu 18% față de valoarea înregistrată în primele trei luni ale anului 2019. Numărul abonaților a fost de 2,99 miliarde, din care 2,6 miliarde au vizitat rețeaua socială cel puțin o dată pe lună.

Amazon va intra în Irlanda cu un magazin online propriu
Amazon va intra în Irlanda cu un magazin online propriu
Amazon a anunțat că intenționează să lanseze anul viitor un magazin online dedicat Irlandei – Amazon.ie – pentru o experiență de...
Instrumentele care vor face din creștere un scenariu realist pentru eMAG și în 2024
Instrumentele care vor face din creștere un scenariu realist pentru eMAG și în 2024
Pentru eMAG, 2023 a fost un an mult mai bun decât estimase, în care investițiile și proiectele din ultimii trei ani au dat roade. Previziunile...
Bune practici pentru optimizarea paginilor de produs în industria FMCG
Bune practici pentru optimizarea paginilor de produs în industria FMCG
Știi că pagina de produs ar trebui să convingă cât mai mulți vizitatori din magazinul tău online să adauge produsele tale în coș și să...
Tips & tricks pentru optimizarea celor mai importante pagini din magazinul tău online
Tips & tricks pentru optimizarea celor mai importante pagini din magazinul tău online
După săptămâni sau luni întregi de lucru, bani și resurse de timp consumate, e destul de greu să admiți faptul că nu toate paginile din...
VTEX lansează un conector cu Facebook pentru a îmbunătăți vânzările magazinelor online
VTEX lansează un conector cu Facebook pentru a îmbunătăți vânzările magazinelor online
VTEX, platforma enterprise de comerț digital cu ajutorul căreia brandurile și retailerii își gestionează operațiunile de comerț, anunță...
Industria de retail în era „noii normalități”
Industria de retail în era „noii normalități”
Industria de retail a trecut printr-o schimbare majoră anul trecut, însă majoritatea retailerilor au depășit cu bine provocările pandemiei,...