Bune practici pentru optimizarea paginilor de produs în industria FMCG

Știi că pagina de produs ar trebui să convingă cât mai mulți vizitatori din magazinul tău online să adauge produsele tale în coș și să îi convertească în clienți, dar totuși nu se întâmplă asta? Pagina de produs e practic primul punct de întâlnire dintre un consumator și produs. În această etapă, focusul tău ca antreprenor de business online este să clădești încredere și să impulsionezi decizia de cumpărare. Doar în acest fel vei putea crește rata de conversie din magazinul tău online și numărul de vânzări. Bune practici pentru optimizarea paginilor de produs în industria FMCG

Dacă nu știi de ce pagina ta de produs nu aduce vânzări sau nu știi cum să o optimizezi pentru a converti mai mulți vizitatori în clienți, ți-am pregătit șapte bune practici de care ar trebui să ții cont atunci când construiești sau optimizezi această pagină din magazinul tău online. Am structurat aceste recomandări în special pentru industria FMCG, dar oricare ar fi nișa businessului tău, aplică în cadrul magazinului tău online tot ce crezi că ți se potrivește.

Ce face o pagină de produs să fie bună?

Principiul de bază al unei pagini de produs este să fie simplă și user-friendly. Scopul acestor pagini este să ofere potențialului client toate informațiile de care are nevoie pentru a lua decizia dacă să cumpere sau nu un produs sau dacă acesta i se potrivește ori nu. E drept, când vorbim strict de alimente și produse de larg consum, nu vorbim de sume atât de mari de bani și decizii foarte justificate precum în industria tech. Totuși, când vorbim de această nișă, la mijloc este sănătatea și stilul de viață al unui om, deci atenția asupra informațiilor prezentate este obligatorie. În linii mari, sunt patru elemente importante de care trebuie să ții cont pentru a dezvolta o pagină de produs: produsul, brandul, partea de copywriting și designul paginii.

  • Produsul trebuie să fie în centrul atenției, în această pagină este șansa lui de a atrage atenția vizitatorului și de a-l convinge că este exact ceea ce caută;
  • Imaginea brandului tău este importantă oriunde, de la conținutul distribuit pe rețelele de socializare până la emailurile post-vânzare, dar mai ales în pagina de produs. Un client poate cumpăra de la tine fără să ajungă vreodată pe homepage și să afle mai multe despre brandul tău, deci prezența brandingului în aceste pagini este un factor important;
  • Copywritingul este important deoarece combină informațiile despre produs, modul în care prezinți produsul cu nevoile consumatorului;
  • Designul paginii și experiența utilizatorului în această pagină sunt o combinație a elementelor enumerate mai sus, dar privite din perspectiva vizitatorului. Ce incluzi în această pagină și modul în care alegi să aranjezi informațiile prezentate au un rol decisiv în ceea ce privește conversiile din magazinul tău online. Înainte de a discuta mai multe despre cum să optimizezi concret elementele esențiale din pagina de produs, asigură-te că va fi găsită de potențialii tăi clienți. Și poți face acest lucru prin SEO.

Fă un keyword research și optimizează SEO titlurile produselor și descrierile meta ale acestora

Ajută potențialii clienți să descopere ușor produsele tale în mulțimea de oferte online. Fă o cercetare detaliată a cuvintelor cheie pentru a determina expresiile pentru care paginile tale de produse ar trebui să fie clasate în rezultatele căutării. Odată ce ai identificat cuvintele cheie potrivite, este timpul să le localizezi strategic în paginile de produs din magazinul tău online. Adaugă-le în titlurile produselor și în descrierile meta pentru a apărea cât mai sus în rezultatele motoarelor de căutare. Ține minte, titlurile produselor trebuie să fie unice, nu foarte lungi și să conțină obligatoriu un cuvânt cheie. Pentru a obține maxim efect, îți recomand să adaugi cuvântul cheie la începutul titlului, împreună cu numele tău de brand. Iar pentru a obține mai multe clickuri, poți adăuga atât simboluri, cât și numere în descrierile tale.

Practici pentru optimizarea paginii de produs

1. Folosește doar imagini de înaltă calitate
În general, oamenii cumpără și consumă cu ochii, de aceea imaginile calitative sunt un must have în businessurile online. Iar când vorbim de mâncare, cu atât mai mult. Înainte să îi cunoaștem gustul, textura sau mirosul, modul în care arată ne face să o vrem. Foarte important este că imaginile produselor tale să fie foarte bine gândite, clare și să prezinte întocmai realitatea. Îți recomand să folosești un fundal alb pentru aceste poze, deoarece scoate produsul în evidență și oferă un aspect curat, minimalist paginii. Pentru că nu îl pot vedea în realitate înainte de a plasa comanda, clienții din magazinele online vor să aibă posibilitatea de a da zoom imaginilor sau de a vedea un produs din mai multe perspective, de aceea, evită să folosești în magazinul tău online imagini mai mici de 1024x1024 pixels.

2. Oferă informații detaliate despre produs
Un vizitator care ajunge pe pagina unui produs din magazinul tău online trebuie să poată obține informații esențiale despre produs, precum preț, cantitate, greutate sau disponibilitate în stoc la o simplă scanare a paginii. Poți folosi un highlight sau bold pentru a scoate în evidență cele mai importante informații despre produs. Pentru industria FMCG, asigură-te că din paginile tale de produs nu lipsesc următoarele informații: o scurtă descriere a produsului, informații nutriționale, lista de ingrediente, dimensiunile produsului și, dacă e cazul, mărimea porției (1-3 persoane). De asemenea, poți aduce un plus în pagina de produs dacă oferi linkuri către rețete pe care le poți face cu acel produs sau imagini cu produsul inclus în diverse rețete.

Feliciu Paraschiv, proprietariul lantului de retail independent Paco Supermarkets, despre industria de retail si tendinte. Afla mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Feliciu Paraschiv, Paco Supermarkets: Digitalizarea este cu siguranță cheia
Într-o piață în care comerțul modern câștigă tot mai mult teren, Feliciu Paraschiv, proprietarul lanțului de retail independent Paco...
Adina Craciunescu, DIANA: Frontierele dintre online și offline se estompează, iar clienții caută o experiență integrată
Adina Crăciunescu, DIANA: Frontierele dintre online și offline se estompează, iar clienții caută o experiență integrată
Personalizarea experienței de cumpărare va deveni din ce în ce mai importantă, iar companiile vor trebui să utilizeze datele și tehnologiile...

3. Decide-te asupra unui CTA clar
CTA vine de la inițialele în limba engleză a Call To Action, adică Îndemnul la Acțiune. Un CTA clar și bine ales poate transforma ușor vizitatorii în clienți. Cele mai multe magazine online optează pentru un CTA simplu, dar puțin imperativ din punctul meu de vedere și anume: „cumpără acum”. Îți recomand să testezi mai multe formulări pentru butonul de acțiune principal din pagina ta de produs și să vezi care funcționează cel mai bine pentru publicul tău țintă. Pe lângă cel menționat anterior, mai poți folosi și altele, precum: „adaugă în coș” sau „vreau produsul”.

4. Plusează cu recomandări de produse
Recomandările de produse, mai ales cele personalizate, pot crește semnificativ valoarea coșului mediu din magazinul tău online, iar cel mai bun loc de a le plasa este chiar în pagina de produs. Dacă nu știi cum să faci aceste recomandări mai bine, ține cont de aceste recomandări:

  • Cross-sell sau prezentarea unor produse complementare cu cel din pagină va ajuta clientul să ia cea mai bună decizie pentru nevoile și dorințele lui;
  • Up-sell sau strategia prin care poți aduce în atenția potențialului tău client o versiune premium a produsului pe care îl vizualizează, mai scumpă, dar care respectă nevoile acestuia;
  • Frecvent cumpărate împreună sau cum îi arăți clientului cea mai bună combinație de produse, îi prezinți noi opțiuni de produse, iar tu ai mai multe șanse să îți dublezi valoarea medie a coșului de cumpărături;
  • Produse recomandate sau cum să te folosești de datele din magazinul tău online și de istoricul vizitatorilor tăi pentru a face cele mai bune recomandări de produse;
  • Vizualizate recent sau cum îi arăți vizitatorului sau clientului din magazinul tău online o selecție de produse vizualizate recent pentru a încuraja achiziția acestora;
  • Product bundles sau cum creezi pachete speciale de produse cu un discount care să atragă atenția celor care ajung în magazinul tău online – pentru că cine nu iubește ofertele?!
  • Produse care sunt în trend sau strategia care încurajează vizitatorii să ajungă la produse noi, adiționale, și chiar să le cumpere. Important este că vor descoperi mai mult din gama ta de produse.

5. Adaugă recenzii și note
Cu toate tehnologiile și strategiile de impulsionare a vânzărilor, părerea clienților rămâne și în 2022 printre cele mai eficiente tactici de marketing. Oamenii caută continuu părerea altor clienți despre un produs și iau în considerare recenziile acestora când vine vorba de a achiziționa sau nu un produs. Adăugând modul de recenzii și note în pagina de produs, vei câștiga încrederea vizitatorilor și vei scoate în evidență transparența brandului.

6. Adaugă conținut valoros pentru publicul țintă
Pe lângă informațiile esențiale despre produs, trebuie să pui accent și pe conținutul care să aducă un plus de valoare pentru vizitator. În FMCG, acest tip de conținut ar putea fi prezentat sub forma unor rețete – cei interesați de produsele pe care le vinzi sunt curioși să afle mai multe despre ce pot crea cu acele produse. Atunci când scrii aceste texte, trebuie să ai în minte care este produsul vedetă, pentru cine este potrivit produsul, cum îl poți folosi și de ce este diferit de alte produse similare pe piață. Scrie pentru audiența ta, gândește-te mereu cui încerci să vinzi produsul și folosește cuvinte care încurajează la acțiune.

7. Include taxele de transport și estimări privind timpul de livrare
Timpul și banii, două resurse primordiale. Exact asta gândește și un client în momentul în care decide dacă să cumpere sau nu un produs. Prezintă clar opțiunile de transport în pagina de produs și oferă măcar estimativ o dată de livrare a produsului, dacă nu poți oferi data exactă. Oferă-i clientului tău transparență chiar din pagina de produs și prezintă-i costurile totale pentru livrarea produsului dorit. Dacă vei ascunde acest cost aici și îl vei afișa doar în procesul de checkout, rata de abandon a coșului de cumpărături va fi tot mai mare în magazinul tău online.

Articol scris de Cosmin Costea, CEO & Founder eComMasters

Marco Giudici, Lidl: Vom deschide în jur de 200 de magazine în următorii șase ani
Marco Giudici, Lidl: Vom deschide în jur de 200 de magazine în următorii șase ani
Raportat la evoluția Lidl România de până acum și la planurile de viitor ale companiei, Marco Giudici, CEO-ul companiei, descrie România ca...
Motorul de căutare al unui magazin online. Merită efortul să îl optimizăm?
Motorul de căutare al unui magazin online. Merită efortul să îl optimizăm?
Tu știi cât de importantă e funcția de căutare internă în magazinul online și câți vizitatori o folosesc pe site-ul tău? În acest...
Tips & tricks pentru optimizarea celor mai importante pagini din magazinul tău online
Tips & tricks pentru optimizarea celor mai importante pagini din magazinul tău online
După săptămâni sau luni întregi de lucru, bani și resurse de timp consumate, e destul de greu să admiți faptul că nu toate paginile din...
Cum poți să bifezi în același timp vânzări mai mari și retenția clienților în online
Cum poți să bifezi în același timp vânzări mai mari și retenția clienților în online
Pentru a asigura un grad ridicat de retenție și loialitatea clienților săi, un site dedicat segmentului de eCommerce ar trebui să găsească...