Tips & tricks pentru optimizarea celor mai importante pagini din magazinul tău online

După săptămâni sau luni întregi de lucru, bani și resurse de timp consumate, e destul de greu să admiți faptul că nu toate paginile din magazinul tău online au aceeași importanță. Am observat acest aspect în rândul multor antreprenori de eCommerce. Tips & tricks pentru optimizarea celor mai importante pagini din magazinul tău online

Site-ul tău, magazinul online trebuie să ofere aceeași experiență plăcută de navigare vizitatorului, indiferent de pagina pe care ajunge. Și când spun experiență, mulți s-ar gândi la design, la look&feel-ul magazinului online. Dar nu e așa, pentru că mai mult decât un aspect frumos contează ca întregul webshop să fie optimizat astfel încât un utilizator să găsească la îndemână tot ce are nevoie: paginile cele mai importante din site, categoriile de produse și produsele din anumite categorii, informațiile despre produse sau informațiile despre politici.

Așadar, în acest material, mi-am propus să îți ofer câteva sfaturi utile pentru optimizarea celor mai importante două pagini din magazinul tău online: pagina de produs și cea de checkout. De ce nu am inclus și home page-ul în acest top? Pagina Acasă sau Home Page-ul, spune-i cum vrei, e și ea o pagină importantă, pentru că de multe ori poate să fie prima impresie și primul contact pe care un vizitator să îl aibă cu brandul tău. Totuși, home page-ul este doar primul pas din călătoria clientului, nu și destinația finală.

Optimizează pagina de produs

O pagină de produs optimizată înseamnă o pagină ușor de găsit de motoarele de căutare, dar și pagina care reușește să convertească vizitatorii în cumpărători. Visul oricărui antreprenor de eCommerce, nu?
Să vorbim prima dată despre P.I.M. (Product Information Management) sau managementul informațiilor despre produse. Aici sunt incluse aspecte precum: date produse, descrieri și imagini. Este activitatea cea mai grea și cea mai subestimată în același timp dintr-un magazin online.

Tuturor clienților cu care lucrăm pe consultanță le spun în prima zi: înainte de toate, haideți să facem tabelul cu produse, pentru că avem mult de muncă la el. Avem nevoie ca furnizorii să ne dea toate datele, iar de multe ori aceștia nu le au bine structurate, deci este un subiect foarte important.
Sunt două aspecte care pot influența decisiv decizia de cumpărare: textul și imaginile. Textul ne ajută la SEO, dar are și un efect secundar, adică ghidează consumatorul să găsească informații despre produsele noastre.

Textele se împart în:
1. Text structurat, adică atributele care conțin variante. De exemplu, culoarea unor pantofi: roșu, alb, negru. De aici putem să ne gândim și la wizard, adică să ghidăm consumatorul spre a găsi produsul cel mai potrivit.
2. Textul / datele nestructurate. Aici sunt descrierile, adică povestea în cuvinte cu subiect și predicat. Descrierea produselor trebuie să fie scrisă astfel încât vizitatorul să poată să își ia toate informațiile din pagina de produs, fără să mai meargă să caute informații suplimentare în altă parte. Indiferent de produsele pe care le vinzi, acestea trebuie să aibă o parte de descriere comercială, non-tehnică, a produsului, pe înțelesul fiecărui om. Iar pe lângă descrierea comercială (persuasive copy), în funcție de produsele pe care le ai listate în magazinul online, trebuie să ai și o parte de informații tehnice. Acestea trebuie să fie neapărat corecte, complete și detaliate pentru a minimiza riscul de abandonare a achiziției.

Pe partea de imagine e important să avem produsul în sine, în diverse unghiuri, cu luminozitate bună și, dacă e cazul, poze cu rotație 360°. Foarte important este să acorzi multă atenție calității imaginii și să te asiguri că fiecare produs are cel puțin două imagini cu acesta, în diverse unghiuri sau contexte.
Detaliile contează atunci când avem produsele prezentate de aproape sau de departe. La unele contează mai puțin, adică la un șampon contează ce e înăuntru. Dar sunt produse, precum jucăriile, la care contează foarte mult nivelul de calitate și atunci faci o poză de aproape.

Sfatul meu:pe lângă imaginile de prezentare a produsului include și un scurt video în care să îi arăți concret vizitatorului cum poate folosi produsul sau serviciul tău.

Alte aspecte de care să ții cont:

  •  Oferă posibilitatea salvării produsului într-o listă de Favorite;
  •  Include Reviews & Ratings în pagina de produs;
  • Folosește strategii de Urgency și Scarcity pentru produse;
  • Folosește strategiile de cross-sell și up-sell în pagina de produs, adică promovarea produselor conexe/compatibile cu cel din pagina de produs și promovarea altor produse, similare cu cel din pagina de produs;
  • Adaugă informații cu privire la termenul de livrare în pagina de produs.

Optimizează pagina de checkout

Statisticile spun că rata de abandon a coșului în 2022 a ajuns la 70%. Asta înseamnă că 7 din 10 vizitatori care ajung pe site-ul tău introduc produsele dorite în coș, dar nu mai finalizează comanda.
Sună tragic, știu. Dar haideți să vedem cum poți optimiza pagina de coș din magazinul tău online pentru a favoriza și impulsiona vânzările.
Include în pagina de checkout un sumar al comenzii. Cel mai important aspect în pagina de checkout este ca potențialul client să aibă acces la a vizualiza toate produsele adăugate în coș și să își poată verifica comanda ce urmează a fi plasată.

În acest sumar este necesar să incluzi următoarele: numele produsului și imaginea acestuia, atributele corect selectate de client (culoare, mărime, număr bucăți), prețul produsului cu și fără reducere, costurile totale, incluzând costurile eventuale de transport sau ambalare specială.
Pune la dispoziția clienților tăi un one page checkout, construit logic și fără câmpuri de completat care nu sunt esențiale. Cere de la client strict informațiile necesare pentru a putea livra comanda plasată fără probleme.

Dar cel mai important este să optimizezi pagina de checkout pentru mobil. Alte aspecte pe care să le iei în considerare pentru optimizarea acestei pagini:

  • Include într-un mod vizibil informații de contact și customer support;
  • Evită să folosești butoane de tip „reset” sau „ștergere” în procesul de checkout;
  • Orice link din pagina de checkout trebuie deschis într-un pop-up/overlayer;
  • Oferă posibilitatea de a plasa comenzi fără un cont pe site - Checkout as Guest;
  • Oferă posibilitatea oamenilor de a crea cont/de a se loga în contul de client prin intermediul rețelelor online: Facebook/Instagram/Google;
  • Marchează evident câmpurile obligatorii versus cele opționale din formularul de comandă.

Așa cum am menționat și la începutul articolului, fiecare pagină are importanța sa, însă cu siguranță anumite pagini din magazinul tău online influențează mai puternic decizia de cumpărare, motiv pentru care optimizarea lor trebuie realizată cu atenție.

Articol scris de Cosmin Costea, fondatorul eComMasters și expert eCommerce

Marco Giudici, Lidl: Vom deschide în jur de 200 de magazine în următorii șase ani
Marco Giudici, Lidl: Vom deschide în jur de 200 de magazine în următorii șase ani
Raportat la evoluția Lidl România de până acum și la planurile de viitor ale companiei, Marco Giudici, CEO-ul companiei, descrie România ca...
Bune practici pentru optimizarea paginilor de produs în industria FMCG
Bune practici pentru optimizarea paginilor de produs în industria FMCG
Știi că pagina de produs ar trebui să convingă cât mai mulți vizitatori din magazinul tău online să adauge produsele tale în coș și să...
Motorul de căutare al unui magazin online. Merită efortul să îl optimizăm?
Motorul de căutare al unui magazin online. Merită efortul să îl optimizăm?
Tu știi cât de importantă e funcția de căutare internă în magazinul online și câți vizitatori o folosesc pe site-ul tău? În acest...
Cum poți să bifezi în același timp vânzări mai mari și retenția clienților în online
Cum poți să bifezi în același timp vânzări mai mari și retenția clienților în online
Pentru a asigura un grad ridicat de retenție și loialitatea clienților săi, un site dedicat segmentului de eCommerce ar trebui să găsească...