Cristian Sălceanu, Sezamo: Ne-am propus o creștere de trei cifre în 2024
În condițiile în care Sezamo.ro, supermarket online aparținând grupului Rohlik, ce a intrat pe piața locală în 2022, înregistrează creșteri de zeci de procente de la lună la lună, targetul pentru 2024 este un avans de trei cifre, după cum a declarat Cristian Sălceanu, Country Manager Sezamo România. Cristian Sălceanu, care a preluat conducerea retailerului online la finalul lunii noiembrie, spune că există un potențial enorm de creștere pe piața de egroceries, care rămâne încă destul de mică.
Cristian Sălceanu a venit la Sezamodupă o perioadă de patru la ani la Bolt, companie de mobilitate, și a preluat conducerea de la Gabriel Makki, CEO Kifli.hu, supermarket online parte din grupul Rohlik, ce a asigurat interimatul după plecarea lui Thomas Chadzivasilis, executivul care a lansat Sezamo pe plan local. Despre prioritățile mandatului său Cristian Sălceanu spune că se concentrează pe învățare și pe creșterea sa, dar și a companiei, prioritatea numărul 1 fiind satisfacția clienților Sezamo. „Este un setup nou, o companie nouă, o industrie nouă, dar în același timp regăsesc multe puncte comune, cum ar fi metodele de creștere sau prin care să ajungi la client cât mai eficient”, explică Cristian Sălceanu.
Targetul Sezamo pentru 2024 este o creștere de cel puțin trei cifre, a mai declarat acesta, din moment ce piața de e-groceries este la un nivel destul de jos și are un potențial enorm de creștere. Cât despre cum vrea supermarketul online să-și mărească cota de piață, noul CEO vorbește despre mai multe direcții ce țin atât de operațiuni, cât și de lanțurile logistice, de furnizori, precum și de echipa Sezamo. „Esențial este să înțelegem cât mai bine consumatorul român pentru că sunt anumite trăsături specifice pieței locale care pot face diferența între a crește liniar și a crește exponențial”, explică Sălceanu.
Platforma online ia în calcul și extinderea sortimentației, care a ajuns acum la circa 15.000 de SKU-uri, de la 10.000 de la lansare, printre care categoriile core sunt fructele și legumele, produsele plant-based sau cele locale, precum patiseria, brutaria, carnea și peștele.
Vezi și: Sezamo, creștere de 50% în ultimele luni. Cum a fost primul an pentru retailerul online
„Ne așteptăm la o creștere masivă în această perioadă, a sărbătorilor de iarnă. Pentru noi important este să ne adaptăm procesele logistice astfel încât să putem susține acest avans. Creștem cu zeci de procente de la o lună la altă, iar acum creșterea va fi și mai mare. Suntem încă suficient de mici ca piată de egroceries încât să putem crește în acest ritm accelerat pentru câțiva ani buni”, a mai spus Cristian Sălceanu.
Potrivit acestuia, piața de e-groceries ar putea ajunge înspre 10% din total retail alimentar în următorii trei-patru ani, pe măsură ce consumatorii se obișnuiesc cu cumpărăturile online. „E destul de dificil, dar cred că se poate întâmpla. Există într-adevăr multe aspecte care influențează piața în 2024 - inflația, modificările legislative - dar lumea merge tot mai mult în online, este un tren care nu poate fi oprit. Nu putem decât să îl urmăm”, a mai spus Cristian Sălceanu.
Recent, Sezamo a anunțat că oferă abonamentul Premium gratuit, pentru un an, tuturor clienților săi. Acesta oferă cumpărături nerestricționate, fără taxe, cu livrare gratuită și alte beneficii. Serviciul, lansat în luna iulie a acestui an, csta 19 lei lunar sau 190 lei anual. „Motivul pentru care facem asta este tocmai pentru că știm că există anumite bariere pe care amenii le au în adoptarea serviciilor online. Avem un întreg value proposition pe care încercăm să îl arătăm clienților și să îi facem să se obișnuiască cu el. Am considerat că asta este cea mai bună metodă de a-i convinge”,
Sezamo este un supermarket online, parte din grupul european Rohlik, una dintre cele mai importante companii de e-grocery din Europa. Deja activ în: Cehia (Rohlik.cz), Ungaria (Kifli.hu), Austria (Gurkerl.at) și Germania (Knuspr.de), Rohlik s-a lansat în România în 2022, sub brandul Sezamo. Cu o gamă de peste 14.000 de SKU-uri, Sezamo oferă o fereastră de livrare de 15 minute, cu livrare în funcție de zonă, în 2 ore de la plasarea comenzii sau livrare programată. Fiind o companie de tehnologie, Sezamo este o companie data-driven. Deținând operațiunile end-to-end, inclusiv toată tehnologia din interior, clienților li se oferă o experiență superioară de cumpărături, livrarea celor mai proaspete alimente de la fermieri și artizani locali, precum și o selecție largă de produse de tip supermarket sau produse sub propria etichetă. Compania este dinamică și în creștere rapidă, obținând statutul de unicorn în 2021. Cifra de afaceri a grupului a ajuns la aproape 600 de milioane euro în 2022.