Sezamo, creștere de 50% în ultimele luni. Cum a fost primul an pentru retailerul online
Sezamo, parte a grupului Rohlik, care a intrat în România oficial în luna octombrie 2023, a înregistrat un an de activitate pe piața locală, ultimele luni aducând retailerului online o creștere de 50% în comenzi. Planurile platformei de food delivery, care recent a anunțat un nou CEO, sunt ambițioase și includ creșterea programelor lansate pe parcusul primului an de activitate, alături de creșterea notorietății brandului.
„În prezent, suntem mulțumiți cu ritmul de creștere din România, mai ales din ultimele luni. Sezonul de vară a fost pentru noi foarte puternic, deși în mod normal consumatorii sunt în vacanță, iar achizițiile sunt mai slabe pe timp de vară. În ultimele luni am înregistrat un ritm de creștere lunar de 50%”, a explicat Gabriel Makki.
Noul CEO Sezamo.ro a explicat că această creștere raportată în ultimele luni se referă la volume. „Nu avem această creștere doar din inflație. Avem mai multe comenzi și mai mulți utilizatori, câteva mii în fiecare săptămână. Este un loc bun de unde putem să începem să creștem”, a declarat Gabriel Makki.
Acesta a mai adaugat că vede cel mai mare potențial de dezvoltare pentru Sezamo în zona familiilor cu copii, unde de altfel deține o selecție de produse foarte mare incluse în Sezamini, clubul dedicat familiilor cu copii până la 12 ani sau celor care așteaptă un copil.
Printre programele și serviciile lansate de Sezamo în primul an de funcționare se numără extinderea sortimentației plant-based (400 de produse înlocuitoare de lactate și carne, ready-to-eat, dar și cu specific vegan), introducerea plății cu cardul de masă, serviciul Sezamo Premium cu livrare gratuită, lansarea categoriei de nutriție specială, cu peste 1000 de produse în șapte subcategorii: fără zahăr, fără gluten, fără lactoză, Keto, Dukan, superalimente și proteic, precum și listarea farmaciilor HelpNet.
În total, sortimentația Sezamo a ajuns la 14.000 de SKU-uri, de la 9.000 de produse incluse în oferta inițială de lansare. Între acestea sunt incluse și 9 mărci private Sezamo, precum produse lactate Miil, mezeluri Dacello, carne super premium marca Sutcha, produse tip băcănie Kitchin, hârtie Moddia, cafea Ubomi, dar și semințe și băuturi bazate pe plante Yutto.
Recent, supermarketul online a lansat Delivery Express, serviciul de livrare în 2 ore, disponibil pentru patru zone din București și Ilfov. Cele patru zone cu livrare accelerată sunt Voluntari - Tunari, Dobroești - Pantelimon, Otopeni - Băneasa și Ștefănești - Afumați - Găneasa, mai exact în Odăile, Otopeni, Tunari, Voluntari, Ștefăneștii de Jos, Ștefăneștii de Sus, Afumați, Șindrilița, Pădurea Băneasa, Vatra Nouă, Cartierul Henri Coandă, Pipera, Cartierul Andronache, Pantelimon.
Cât despre extinderea în afara Bucureștiului, deși aceasta este ținta pe termen lung, retailerul online nu vizează să deschidă alte noi orașe în următorii doi ani, ținta sa fiind de a acoperi Capitala.
Sezamo este un supermarket online, parte din grupul european Rohlik, una dintre cele mai importante companii de e-grocery din Europa. Deja activ în: Cehia (Rohlik.cz), Ungaria (Kifli.hu), Austria (Gurkerl.at) și Germania (Knuspr.de), Rohlik s-a lansat în România în 2022, sub brandul Sezamo. Cu o gamă de peste 14.000 de SKU-uri, Sezamo oferă o fereastră de livrare de 15 minute, cu livrare în funcție de zonă, în 2 ore de la plasarea comenzii sau livrare programată. Fiind o companie de tehnologie, Sezamo este o companie data-driven. Deținând operațiunile end-to-end, inclusiv toată tehnologia din interior, clienților li se oferă o experiență superioară de cumpărături, livrarea celor mai proaspete alimente de la fermieri și artizani locali, precum și o selecție largă de produse de tip supermarket sau produse sub propria etichetă. Compania este dinamică și în creștere rapidă, obținând statutul de unicorn în 2021. Cifra de afaceri a grupului a ajuns la aproape 600 de milioane euro în 2022.