ARMO: Magazinele online românești sunt model de conformare fiscală, nu ar trebui să fie ținta acuzațiilor de evaziune

În contextul declarațiilor recente din spațiul public privind posibilele noi măsuri fiscale cu impact asupra comerțului electronic, Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) subliniază că ecosistemul dezvoltat în ultimii ani de magazinele online românești asigură trasabilitatea tranzacțiilor, conformare și raportare fiscală exemplare. Sectorul a investit semnificativ în soluții și servicii care fac comerțul electronic lider în plățile electronice în retail. Comerțul viitorului, mixul perfect dintre fizic și online

„Magazinele online din România contribuie substanțial la bugetul de stat, sunt un motor al economiei digitale și un catalizator pentru internaționalizarea IMM-urilor românești. ARMO respinge ferm declarațiile publice privind evaziunea fiscală practicată de magazinele online din România, având în vedere gradul înalt de trasabilitate a plăților electronice, fiscalizate 100%, respectiv a plăților în numerar la livrare, raportate lunar prin declarația 395 de companiile de curierat. Mai mult, ca urmare a obligațiilor instituite de Directiva UE privind cooperarea administrativă (DAC7), operatorii de platformele online din România raportează și furnizează organelor fiscale încă din 2023 informații despre veniturile obținute de vânzători prin intermediul platformelor marketplace”, susțin reprezentanții Asociației Române a Magazinelor Online.

Lipsa de conformare fiscală, fie că vorbim de vânzările de produse pe rețelele sociale, fie de platforme din state terțe care exploatează lacune legislative, afectează comercianții români cinstiți. ARMO subliniază că orice măsuri de combatere a zonelor nefiscalizate trebuie adoptate prin consultarea tuturor părților interesate și să nu impună obligații discriminatorii comercianților români conformi cu legislația fiscală. În acest sens, introducerea unui mecanism de tip CNP fiscal pentru comerțul online nu ar genera rezultatele scontate, riscând să adauge complexitate birocratică fără beneficii reale.

„ARMO își reafirmă disponibilitatea de a contribui cu expertiză la discuțiile privind măsurile fiscale care impactează comerțul electronic. Rămânem susținători fermi ai unui mediu economic modern și transparent, care să fie nediscriminatoriu față de alte sectoare sau jucători internaționali și care să promoveze conformarea și trasabilitatea fiscală. Considerăm că măsurile guvernamentale ar trebui să încurajeze un ecosistem care să stimuleze plățile electronice și propunem în acest sens extinderea cadrului legislativ pentru bacșișul prin card și la servicii conexe comerțului electronic, precum curieratul și livrările de produse. În acest fel poate fi închis cercul pe care un consumator îl poate face printr-o plată electronică, asigurând astfel o experiență complet digitalizată și trasabilă de la achiziție până la livrare”, declară reprezentanții asociației.

Lansată în 2010, Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) reprezintă magazinele online din România și susține interesele membrilor săi. ARMO a elaborat Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online și un program de atestare a magazinelor online din România, în conformitate cu acest Cod de Bune Practici. ARMO este membră a Ecommerce Europe, singura voce a sectorului de comerț electronic european, ce reprezintă peste 150.000 de companii prin intermediul asociațiilor naționale.

ecommerce & digital plati online digitale
ARMO: Comunicarea CE privind comerțul electronic trebuie urmată de aplicarea fermă, urgentă și uniformă a legislației europene
Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) salută publicarea de către Comisia Europeană a Comunicării privind comerțul electronic sigur și...
bon fiscal plata automata retail
Fără bonuri fiscale pentru plățile cu cardul
Încă de la finalul anului trecut, o nouă lege (Legea nr. 317/2024 care modifică și completează OUG nr. 28/1999 și articolul 319 din Codul...
ecommerce piata comert online romania crestere cumparaturi online website modil egrocery fashion. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
73% dintre utilizatorii de internet din România au făcut cumpărături online în 2024
Comerțul electronic din România continuă să se dezvolte accelerat, consolidându-și rolul esențial în economie și în viața de zi cu zi a...
comert electronic
ARMO: Comerțul electronic din România ocupă locul 3 în Europa Centrală și de Est
România se clasează pe locul 3 între statele membre UE din Europa Centrală și de Est în ceea ce privește valoarea comerțului electronic,...
România, locul 3 în topul vânzărilor online din Europa Centrală și de Est
România, locul 3 în topul vânzărilor online din Europa Centrală și de Est
Cu un procent consolidat de 3,17% din PIB generat de vânzarea online a bunurilor și serviciilor (e-GDP), România se clasează pe locul 3 în...
ARMO: Adopția comerțului online în rural a crescut cu 22,8% în 2022 și a depășit creșterea de la oraș de 10%
ARMO: Adopția comerțului online în rural a crescut cu 22,8% în 2022 și a depășit creșterea de la oraș de 10%
Comerțul online ia amploare tot mai mare în România atât la nivel urban, cât și la nivel rural, unde înregistrează o creștere în 2022 care...