ARMO: Magazinele online românești sunt model de conformare fiscală, nu ar trebui să fie ținta acuzațiilor de evaziune

În contextul declarațiilor recente din spațiul public privind posibilele noi măsuri fiscale cu impact asupra comerțului electronic, Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) subliniază că ecosistemul dezvoltat în ultimii ani de magazinele online românești asigură trasabilitatea tranzacțiilor, conformare și raportare fiscală exemplare. Sectorul a investit semnificativ în soluții și servicii care fac comerțul electronic lider în plățile electronice în retail. Comerțul viitorului, mixul perfect dintre fizic și online

„Magazinele online din România contribuie substanțial la bugetul de stat, sunt un motor al economiei digitale și un catalizator pentru internaționalizarea IMM-urilor românești. ARMO respinge ferm declarațiile publice privind evaziunea fiscală practicată de magazinele online din România, având în vedere gradul înalt de trasabilitate a plăților electronice, fiscalizate 100%, respectiv a plăților în numerar la livrare, raportate lunar prin declarația 395 de companiile de curierat. Mai mult, ca urmare a obligațiilor instituite de Directiva UE privind cooperarea administrativă (DAC7), operatorii de platformele online din România raportează și furnizează organelor fiscale încă din 2023 informații despre veniturile obținute de vânzători prin intermediul platformelor marketplace”, susțin reprezentanții Asociației Române a Magazinelor Online.

Lipsa de conformare fiscală, fie că vorbim de vânzările de produse pe rețelele sociale, fie de platforme din state terțe care exploatează lacune legislative, afectează comercianții români cinstiți. ARMO subliniază că orice măsuri de combatere a zonelor nefiscalizate trebuie adoptate prin consultarea tuturor părților interesate și să nu impună obligații discriminatorii comercianților români conformi cu legislația fiscală. În acest sens, introducerea unui mecanism de tip CNP fiscal pentru comerțul online nu ar genera rezultatele scontate, riscând să adauge complexitate birocratică fără beneficii reale.

„ARMO își reafirmă disponibilitatea de a contribui cu expertiză la discuțiile privind măsurile fiscale care impactează comerțul electronic. Rămânem susținători fermi ai unui mediu economic modern și transparent, care să fie nediscriminatoriu față de alte sectoare sau jucători internaționali și care să promoveze conformarea și trasabilitatea fiscală. Considerăm că măsurile guvernamentale ar trebui să încurajeze un ecosistem care să stimuleze plățile electronice și propunem în acest sens extinderea cadrului legislativ pentru bacșișul prin card și la servicii conexe comerțului electronic, precum curieratul și livrările de produse. În acest fel poate fi închis cercul pe care un consumator îl poate face printr-o plată electronică, asigurând astfel o experiență complet digitalizată și trasabilă de la achiziție până la livrare”, declară reprezentanții asociației.

Lansată în 2010, Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) reprezintă magazinele online din România și susține interesele membrilor săi. ARMO a elaborat Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online și un program de atestare a magazinelor online din România, în conformitate cu acest Cod de Bune Practici. ARMO este membră a Ecommerce Europe, singura voce a sectorului de comerț electronic european, ce reprezintă peste 150.000 de companii prin intermediul asociațiilor naționale.

documente fiscalitate raportare ANAF SAF-T, e-factura
Raportări fiscale în timp real – obiectiv major la nivelul UE, inclusiv în România
Procesul european de digitalizare a raportărilor fiscale, care în urmă cu câțiva ani era caracterizat prin inițiative individuale ale statelor...
INS: 7 din 10 români au plasat cel puțin o comandă online, iar decalajul dintre sat și oraș s-a redus în 2023
INS: 7 din 10 români au plasat cel puțin o comandă online, iar decalajul dintre sat și oraș s-a redus în 2023
Comerțul online ia amploare tot mai mare în România atât la nivel urban, cât și la nivel rural, potrivit datelor Institutului Național de...
România, locul 3 în topul vânzărilor online din Europa Centrală și de Est
România, locul 3 în topul vânzărilor online din Europa Centrală și de Est
Cu un procent consolidat de 3,17% din PIB generat de vânzarea online a bunurilor și serviciilor (e-GDP), România se clasează pe locul 3 în...
ARMO: Adopția comerțului online în rural a crescut cu 22,8% în 2022 și a depășit creșterea de la oraș de 10%
ARMO: Adopția comerțului online în rural a crescut cu 22,8% în 2022 și a depășit creșterea de la oraș de 10%
Comerțul online ia amploare tot mai mare în România atât la nivel urban, cât și la nivel rural, unde înregistrează o creștere în 2022 care...
România înregistrează aproape jumătate din vânzările online din Europa de Est
România înregistrează aproape jumătate din vânzările online din Europa de Est
Cu o creștere de 13% la nivel european în 2021, până la 718 miliarde de euro, comerțul electronic a demonstrat că a devenit și mai ferm...
Comerțul online în România, creștere de 30% estimată pentru 2020
Comerțul online în România, creștere de 30% estimată pentru 2020
România rămâne țara din Uniunea Europeană cu unele dintre cele mai bune evoluții în privința comerțului online. Avansul important vine în...