ARMO: Comerțul electronic din România ocupă locul 3 în Europa Centrală și de Est

România se clasează pe locul 3 între statele membre UE din Europa Centrală și de Est în ceea ce privește valoarea comerțului electronic, după Polonia și Cehia, conform Raportului European Ecommerce 2024, comandat de Ecommerce Europe și EuroCommerce și realizat de Centrul pentru Cercetări de Piață al Universității de Științe Aplicate din Amsterdam. comert electronic

Potrivit raportului, în 2023, comerțul electronic românesc de bunuri și servicii a atins valoarea de 10,6 miliarde de euro, reprezentând 3,32% din PIB, în creștere față de anul precedent (3,17% din PIB). Această evoluție subliniază reziliența și capacitatea de adaptare a sectorului ecommerce din România, care a devenit un pilon principal al economiei digitale.

Există un potențial semnificativ de extindere în adoptarea cumpărăturilor online, cu 50% din populație efectuând cel puțin o comandă online în 2023. Această statistică indică oportunități majore pentru dezvoltarea sectorului de comerț electronic, atrăgând interesul tot mai multor companii, atât locale, cât și internaționale.

Pentru 2024, estimările din raport indică o creștere spre 10% a vânzărilor online de bunuri și servicii, sectorul urmând să ajungă la 11,7 miliarde de euro, echivalentul a 3,42% din PIB. Se anticipează că procentul populației care va efectua cumpărături online va ajunge la 55%, reflectând tendința de digitalizare și preferința tot mai mare a consumatorilor români pentru comerțul online.

„România este pe un traseu ascendent în domeniul comerțului electronic, iar ARMO este dedicată să accelereze această creștere prin inițiative strategice și colaborări cu autoritățile pentru a stimula inovația și adoptarea digitală. Perspectivele României pentru viitor sunt optimiste, datorită digitalizării rapide și a dezvoltării infrastructurii logistice din țara noastră, care facilitează livrări rapide și eficiente la nivel național și internațional. Ne propunem să consolidăm poziția țării noastre de lider regional în ecommerce”, a spus Cristi Movilă, Președintele Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO).

Raportul evidențiază revenirea apetitului europenilor pentru cumpărături online. Cu toate acestea, Europa se confruntă cu provocări legate de concurența din partea comercianților non-UE. Ecommerce Europe subliniază într-o scrisoare separată necesitatea unor măsuri la nivel european care să asigure un cadru echitabil pentru toți actorii din domeniul comerțului electronic.

Comerțul viitorului, mixul perfect dintre fizic și online
ARMO: Magazinele online românești sunt model de conformare fiscală
În contextul declarațiilor recente din spațiul public privind posibilele noi măsuri fiscale cu impact asupra comerțului electronic, Asociația...
INS: 7 din 10 români au plasat cel puțin o comandă online, iar decalajul dintre sat și oraș s-a redus în 2023
INS: 7 din 10 români au plasat cel puțin o comandă online, iar decalajul dintre sat și oraș s-a redus în 2023
Comerțul online ia amploare tot mai mare în România atât la nivel urban, cât și la nivel rural, potrivit datelor Institutului Național de...
România, locul 3 în topul vânzărilor online din Europa Centrală și de Est
România, locul 3 în topul vânzărilor online din Europa Centrală și de Est
Cu un procent consolidat de 3,17% din PIB generat de vânzarea online a bunurilor și serviciilor (e-GDP), România se clasează pe locul 3 în...
Comerțul online din Europa a generat vânzări de circa 900 mld. euro în 2022
Comerțul online din Europa a generat vânzări de circa 900 mld. euro în 2022
Comerțul online din Europa a generat vânzări de circa 900 mld. euro în 2022, în creștere de la valoarea de 849 mld. euro cu un an în urmă,...
Cumpărături online de circa 7 miliarde de euro în 2022. Jumătate reprezintă articolele fashion și electronicele
Cumpărături online de circa 7 miliarde de euro în 2022. Jumătate reprezintă articolele fashion și electronicele
Românii au făcut cumpărături online de aproape 7 miliarde de euro în 2022, din care peste 50% reprezintă cheltuieli pe articole vestimentare...
România înregistrează aproape jumătate din vânzările online din Europa de Est
România înregistrează aproape jumătate din vânzările online din Europa de Est
Cu o creștere de 13% la nivel european în 2021, până la 718 miliarde de euro, comerțul electronic a demonstrat că a devenit și mai ferm...