WeFood, supermarketul care valorifică surplusul de alimente

Primul magazin alimentar care luptă împotriva risipei alimentare și-a deschis ușile la Copenhaga. Cu o suprafață de 245 mp, noul magazin, numit WeFood, propune spre vânzare o gamă de produse care în mod normal ar ajunge la gunoi, fie din cauza ambalajelor deteriorate, fie pentru că au termenele de valabilitate expirate. Astfel, prețurile produselor alimentare sunt cu 30-50% mai mici decât în marile rețele de magazine. WeFood, supermarketul care valorifică surplusul de alimente

„Este probabil prima inițiativă de acest gen din lume care vizează nu doar persoanele cu venituri mici, ci și consumatorii interesați de cantitatea de mâncare pe care o aruncă țara lor”, precizează Per Bjerre, inițiatorul conceptului.

Investiția, care depășește 1 milion de coroane (aprox. 134.000 €), este rezultatul donațiilor adunate pe parcursul a mai mult de un an. Tot în această perioadă, ONG-ul danez Folkekirkens Nodhjelp a trebuit și să depășească unele dificultăți legislative, pentru a putea comercializa produse expirate sau aproape expirate.

Stocurile de alimente provin din donații de la un important lanț de supermarketuri danez, dar și de la unii producători și importatorii care au ramas cu marfa nevândută. Organizația nonguvernamentală planuieste sa deschidă magazine de acest tip în toată Danemarca, dacă ideea va avea succes la Copenhaga.

În plus, magazinul nu va avea angajați, de el ocupându-se voluntarii ONG-ului. Inițiatorii proiectului au precizat că profiturile vor fi direcționate integral spre oamenii nevoiași din țările în curs de dezvoltare.

În acest fel, inițiatorii WeFood iși propun să contribuie la reducerea celor 700.000 de tone de alimente pe care Danemarca le arunca în fiecare an. În ultimii cinci ani, Danemarca a redus cantitatea de alimente risipite cu 25%.

De altfel, Danemarca nu este singura ţară preocupată de lupta împotriva risipei de alimente. O iniţiativă asemănătoare a fost adoptată şi în Franţa, unde comercianţilor le-a fost interzis să arunce sau să distrugă produsele nevândute, aceștia având obligativitatea de a le dona sau a le oferi băncilor de alimente.

În România, se aruncă la gunoi în fiecare an aproximativ 2,2 milioane de tone de alimente, în special fructe, legume și carne, potrivit datelor Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România Țara noastră se află pe locul 10 într-un top care clasifică 27 de ţări UE în funcţie de cât de multe produse alimentare sunt aruncate, primele locuri fiind ocupate de Marea Britanie, Germania şi Olanda.

Lidl România și Rețeaua Băncilor pentru Alimente, o nouă colectă de alimente de sărbători
Lidl România și Rețeaua Băncilor pentru Alimente, o nouă colectă de alimente de sărbători
Lidl România organizează o nouă colectă de alimente în 212 magazine din 90 de localități, în parteneriat cu rețeaua Băncilor pentru...
Kaufland România lansează prima campanie integrată anti-risipă alimentară
Kaufland România lansează prima campanie integrată anti-risipă alimentară
Kaufland România lansează ”Atenție, delicios!”, prima campanie integrată anti-risipă alimentară, ca parte a strategiei companiei ca până...
Diminuarea risipei alimentare, o obligație legală care poate aduce și beneficii fiscale
Diminuarea risipei alimentare, o obligație legală care poate aduce și beneficii fiscale
Risipa alimentară reprezintă o preocupare din ce în ce mai mare la nivel global, fiind în atenția principalelor organizații mondiale, dar și a...
Colaborarea, esențială pentru reducerea risipei alimentare
Colaborarea, esențială pentru reducerea risipei alimentare
Reducerea risipei alimentare trebuie să reprezinte o preocupare tot mai mare pentru viitorul nostru și al generațiilor următoare, chiar și în...