Vânzările supermarketurilor, creștere de 18% în luna mai

Luna mai a adus o normalizare în privința vânzărilor, creșterile fiind comparabile cu cele înregistrate la începutul acestui an, potrivit celui mai nou „Jurnal de vânzări pe timp de pandemie” realizat de RetailZoom. Vânzările supermarketurilor, creștere de 18% în luna mai

În continuare, cele mai bune evoluții sunt raportate în dreptul alimentelor (+14%), urmate de produsele de curățenie (+9%). În cazul produsele pentru igienă intimă, vânzările continuă să scadă: -0,4%.

Analizat pe tipul de magazine, supermarketurile continuă să fie cele mai căutate. Datele din luna mai arată o creștere de 18%  pe acest canal de vânzare, în timp ce hypermarketurile au raportat vânzări mai mari cu 4%. Câștigă însă tot mai mult teren magazinele de tip convenience, cele cu suprafețe de vânzare de cel mult 100 mp, cum sunt Inmedio sau Xpress. Vânzările în cazul acestora au crescut cu 11% și au fost căutate pentru produse pentru casă și pentru îngrijire personală.

În privința alimentelor, cea mai bună evoluție din luna mai a fost înregistrată de bere, cu un plus de 47%, urmată de vin cu 41%. De altfel, aceste două evoluții au însemnat o treime din toată creșterea sectorului alimentar.

Raportul RetailZoom arată și că, pe măsură ce s-a încălzit vremea, categoria de băuturi răcoritoare și-a reluat creșterea (+13%) în timp ce apa îmbuteliată a raportat scăderi în privința vânzărilor (-6%).

În privința produsele de îngrijire personală, categorie în scădere per total, există un produs cu creșteri importante. Este vorba despre dezinfectantul de mâini, produs ale cărui vânzări au crescut cu 1.421% în luna mai comparat cu aceeași perioadă a anului trecut. În cazul săpunului, vânzările au crescut cu 38%.

Analiza RetailZoom arată că în continuare sunt înregistrate scumpiri, mai ales în cazul produselor pentru casă. Creșterile de preț în acest an se traduc prin 7,9% în cazul produselor pentru casă, 7,4% în cazul alimentelor, dar în cazul produselor pentru îngrijire personală există o scădere de 2,8%.

Toate informațiile se referă la indexul de date scanate al RetailZoom din următoarele rețele de magazine: Carrefour Hypermarket, Carrefour Market, Cora, dm, Inmedio, Mega Image, Shop&Go, Metro, Penny Market, Profi, Xpress (totalizând peste 3.000 de magazine din comerțul modern din România).

Dinamica vânzărilor din piața FMCG în S1, încă în perioada de rezistență la criză
Dinamica vânzărilor din piața FMCG în S1, încă în perioada de rezistență la criză
În contextul unui an care a început cu lejeritate din punctul de vedere al restricțiilor pandemiei, dar care a înregistrat tensiuni globale și...
RetailZoom: 2021 a fost un roller coaster pentru retailul din România
RetailZoom: 2021 a fost un roller coaster pentru retailul din România
Deși anul 2021 a fost un adevărat roller coaster pentru retailul din România, industria și-a menținut totuși un parcurs destul de echilibrat al...
RetailZoom: Creșterile de preț pentru 2020 sunt în medie mai mari la alimente și la produsele de îngrijirea casei
RetailZoom: Creșterile de preț pentru 2020 sunt în medie mai mari la alimente și la produsele de îngrijirea casei
Datele „Jurnalului de Vânzări pe timp de pandemie” realizat de RetailZoom arată că toamna aduce o impulsionare a vânzărilor categoriilor...
Consumul de băuturi alcoolice se mută in-home în contextul restricțiilor din HoReCa
Consumul de băuturi alcoolice se mută in-home în contextul restricțiilor din HoReCa
Restricțiile din HoReCa au dus la creșteri de două cifre pentru toate categoriile de băuturi alcoolice, arată datele celui de-al 11-lea Jurnal...