Vânzările Metro Cash & Carry, în ușoară creștere în primul semestru
Metro Cash & Carry a dat publicității rezultatele financiare pentru primele șase luni din anul financiar 2015/16 (perioada 1 octombrie – 31 martie n.r.), raportând o creștere a vânzărilor comparabile de 0,3% până la 14,5 miliarde de euro. Profitul companiei înainte de dobânzi și taxe (n.r. EBIT)a înregistrat o creștere de peste 71% până la 865 milioane de euro, vânzarea operațiunilor Metro Cash & Carry din Vietman, având un rol important în acest rezultat.
Divizia „Trader” a grupului, din care fac parte România, Republica Moldova, Ucraina și Polonia a raportat un avans de 2% al vânzărilor comparabile. Și vânzările în euro au înregistrat o creștere de 1,9%, însă, în monedele locale vânzările raportate au scăzut cu 3,1%, afectate de impactul cursului valutar.
„Vânzările like-for-like (organice – n.r.) au crescut cu 2% în cazul diviziei „Trade”. Nivelul scăzut al vânzărilor din Polonia a fost compensat de trendul pozitiv înregistrat de România și Ucraina”, se arată în comunicatul grupului Metro.
La nivelul grupului, în primul trimestru al anului financiar 2015-2016, Metro – care mai deține și rețeaua de hypermarketuri Real și magazinele de electronice Media Saturn - a înregistrat un ușor avans al vânzărilor like-for-like, de 0,3 % până la 30,66 miliarde de euro. Evoluția a fost susținută atât de rezultatele înregistrate de diviziile de business, cât și de efectul calendarului. În plus, o creștere puternică s-a înregistrat pe piața din Germania, vânzările comparabile avansând cu 1,1% până la 5,4 miliarde de euro.
În ceea ce privește profitul înregistrat de Metro Group înainte de plata taxelor și dobânzilor în perioada octombrie-martie, acesta s-a ridicat la 1,20 miliarde de euro, un rezultat care include venituri speciale în valoare de 368 de milioane de euro (n.r. vânzarea operațiunilor Metro Cash & Carry din Vietnam).





