Valer Hancaș, Kaufland România: Vom încerca să deschidem zece magazine în 2025
Mizând pe o politică competitivă în ceea ce privește prețurile, pe prospețime și sortimente locale, Kaufland România a încheiat anul fiscal 2024 cu o cifră de afaceri de 19,5 miliarde de lei, în creștere cu 7% raportat la anul precedent, și cu un profit de 1,15 miliarde de lei, avansul față de anul precedent fiind de 33%. „Cred în continuare că unele dintre avantajele pe care noi le avem țin de preț, de sortimentul local și de prospețime. Ne vom focusa și în acest an pe aceste zone de business și vom încerca să deschidem zece magazine noi”, a declarat pentru Progresiv Valer Hancaș, Director Comunicare și Corporate Affairs Kaufland România. 
„În 2024 am fost mult mai bine din punct de vedere operațional, ceea ce s-a reflectat în rezultatul final. Am trecut printr-un an greu, în care ne-am testat din nou reziliența, adaptabilitatea, agilitatea, anduranța. Cred în continuare că unele dintre avantajele pe care noi le avem țin de preț, de sortimentul local și de prospețime. Încercăm să creștem rezonabil, dar este o muncă fantastică să crești chiar și cu 1% atunci când ai 80% furnizori din România pentru că vorbim mai degrabă de lucrurile calitative și nu cantitative. Ne focusăm tot pe partea de parteneriate locale, prețul va reprezenta o mare competență în retail, la care se adaugă prospețimea și un sortiment cât mai variat. Vom încerca să deschidem zece magazine în acest an”, a punctat Valer Hancaș.
În ceea ce privește parteneriatele cu producătorii locali, dintr-un total de aproximativ 3.200 de furnizori, aproximativ 2.500 sunt din România. Astfel, retailerul a alocat 2,93 miliarde de euro furnizorilor din România. Mai mult, aproximativ 81% din cheltuielile totale cu furnizorii reprezintă cheltuielile cu furnizorii din România.
Kaufland a încheiat anul trecut cu un număr de 192 de magazine pe plan local, dintre care 25 deschise în București. Mai mult, în fiecare zi au trecut pragul locațiilor Kaufland 500.000 de clienți. Obiectivul companiei, anunțat anterior de către Marco Hößl, CEO Kaufland România și Republica Moldova, într-un interviu pentru Progresiv, este deschiderea în fiecare an a 10-15 magazine, ritm care îi va permite companiei să ajungă la o rețea de 250 de locații în România și Republica Moldova până în 2030.
În ultimul an fiscal, Kaufland a realizat investiții de 157 de milioane de euro. Contribuția directă la economia locală din partea Kaufland a fost de 641 de milioane de euro în 2024. Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.550 de magazine în opt țări, peste 155.000 de angajați și o rețea de 192 de magazine în România.








