Unilever intensifică lupta cu poluarea
Până în 2025, Unilever susține că va elimina peste 100.000 de tone de ambalaje din plastic și va începe să colecteze și să prelucreze și mai multe ambalaje din plastic decât cantitatea pe care o pune pe piață. În același interval de timp, compania își propune să colecteze și să proceseze aproximativ 600.000 de tone de plastic anual prin investiții și parteneriate care îmbunătățesc infrastructura de gestionare a deșeurilor în multe dintre țările în care operează.
„Putem elimina deșeurile de plastic acționând rapid și luând măsuri radicale în toate punctele circuitului plasticului. Punctul de pornire este stadiul de design - trebuie să reducem cantitatea de plastic pe care o folosim și să ne asigurăm că ceea ce folosim provine din ce în ce mai mult din surse reciclate”, susține Alan Jope, CEO al Unilever.
Anunțul vine în completarea angajamentelor existente ale Unilever de a se asigura că, până în 2025, toate ambalajele sale din plastic sunt reutilizabile, reciclabile sau compostabile și că noile ambalaje vor conține cel puțin 25% plastic reciclat.
Unilever este unul dintre liderii globali pe piața bunurilor de larg consum, cu vânzări în peste 180 de țări. În regiunea din sud-centru a Europei, grupul desfășoară operațiuni pe piețele produselor alimentare, de îngrijire personală și de îngrijire a locuinței, prin Unilever South Central Europe și Unilever România. În 2018, compania care deține și o unitate de producție la Ploiești, a raportat afaceri de peste 954 milioane lei, în creștere cu 6% față de 2017. Profitul net a fost de 13,6 milioane lei.