Symphopay dezvoltă noi soluții integrate de tip self-service
Compania Symphopay împreună cu subsidiara locală a grupului austriac Kapsch și mai multe bănci partenere au dezvoltat o soluție integrată ce poate fi implementată în aproape orice scenariu de business care presupune plata neasistată a serviciilor/produselor oferite de către comercianți.
Astfel, terminalele de plată propuse de Kapsch sunt integrate funcțional cu platforma Symphopay, beneficiind și de flexibilitatea sistemului de operare Android care adaugă în plus un ecran touchscreen și extinde astfel funcționalitățile legate de operarea vânzărilor, fiind astfel pregătite să răspundă unor multitudini de nevoi de servicii în regim self-service. De asemenea, din ce în ce mai populare devin soluțiile de tip “self-checkout” (asociate sau nu cu lockere), ce vin cu procese optimizate, scădere substanțială a costurilor asociate și flexibilitate oferită clienților.
“În primul rând, aceste soluții nu necesită prezența unui casier”, explică Daniel Nicolescu, CEO al Simphopay. “Clientul poate achiziționa și plăti singur ceea ce are nevoie de acolo unde kioskul sau un aparat similar este instalat. În această perioadă dificilă, aceste soluții ajută retailerii nu doar să poată pune la dispoziția cumpărătorilor produsele și serviciile de care au nevoie, dar și să elimine complet interacțiunea client-casier.”
Pe termen lung, spune Nicolescu, punctele de prezență self-service și self-checkout vor completa rețelele tradiționale de magazine în condiții de costuri reduse. “O soluție de tip self-service oferă foarte multă flexibilitate (putând fi instalată în orice locație parteneră) și eficiență (minimizând costurile tradiționale de expunere la raft și cele asociate stocurilor de magazin).
Soluțiile de plată multi-bancă, self-service, self-check-out Symphopay și-au dovedit eficacitatea în showroom-urile eMAG, acolo unde, în colaborare cu Banca Transilvania și Alpha Bank, pentru clienții care optează pentru utilizarea automatelor Priority Pay timpul de efectuare a plății și obținere a dispoziției de ridicare a produselor s-a micșorat la o medie de 20 de secunde. Astfel, aceștia au posibilitatea de a intra în posesia produselor comandate mai repede, fără a mai aștepta la casierie.
Cât costă însă implementarea unei astfel de soluții? “Costurile nu sunt diferite față de cele asociate cu kioskurile existente pe piață, important fiind faptul că pot fi structurate atât pe model Opex, cât și Capex (sau o combinație între cele două), în funcție de nevoile comerciantului.
În acest moment, CEO-ul Symphopay afirmă că nu poate comunica numele partenerilor, însa aceștia “sunt atât din zona de comerț, cât și din zone de servicii asociate comerțului. Important este că în acest moment există atât tehnologia, cât și experiența necesară integrării în procesele de business.”
Fondat în 2015, start-up-ul Symphopay a primit investiții de peste 1,2 milioane euro în două runde de finanțare conduse de GECAD Ventures și Early Game Ventures.