Rețeaua MOL investește 15-20 mil. euro în noul concept Fresh Corner
La mai puțin de un an de la lansarea conceptului de retail Fresh Corner, MOL anunță că va accelera implementarea acestui proiect în rețeaua sa de benzinării. “Până la finalul lui 2016, încă 45-50 de benzinării MOL vor avea un magazin Fresh Corner. Investițiile totale pe care le-am bugetat pentru 2016 în retail sunt de 15-20 de milioane de euro, sumă ce include inaugurarea a 7-10 locații noi. Așadar, avem fondurile necesare și dorința de a investi în România, ceea ce ne dorim este ca autoritățile locale să simplifice procedura de eliberare a autorizațiilor de construcție”, a declarat Lars Hoglund, Vicepreședinte Senior al Grupului MOL, responsabil cu activitățile de retail ale companiei ungare. Planurile de viitor pentru Fresh Corner cuprind și extinderea gamei de servicii oferite clienților și restrângerea sortimentației, pentru eficientizare.
Din toamna anului 2015 și până în prezent au fost inaugurate 7 magazine Fresh Corner în benzinăriile MOL din România. La nivelul regiunii Europei Centrale și de Est, conceptul de convenience food retail a fost implementat ca proiect-pilot în 50 de benzinării deținute de grup în 7 țări.
Noul concept gândit de MOL acordă o mai mare importanță produselor alimentare proaspete și cumpărăturilor pentru acasă. Pe piața românească, este pentru prima dată când un lanț de benzinării aduce în magazinele sale vitrine cu lactate, brânzeturi și mezeluri, mizând practic pe creșterea ponderii bunurilor de larg consum în cifra de afaceri. În prezent, circa 80% din vânzările rețelei MOL sunt generate de produsele petroliere, restul de către produsele vândute în magazinele benzinăriilor.
“Am început să gândim altfel decât o companie petrolieră. Vrem ca Fresh Corner să continue să crească peste ritmul în care avansează cifra de afaceri a grupului MOL. Pentru asta, privim lucrurile din exterior spre interior. De exemplu, la lansarea Fresh Corner ne-am propus să aducem clienților noștri cea mai bună cafea proaspătă. Astfel, în loc să mergem către furnizorii de cafea ca să vedem care este cel mai bun “deal” pentru achiziționarea cafelei, am mers către consumatori și i-am întrebat ce le place. Așa am ajuns să avem în Fresh Corner 26 de tipuri diferite de cafea, pe care clienții și le pot prepara singuri la un aparat cu autoservire. De la lansarea conceptului și până în prezent, vânzările de cafea proaspăt preparată s-au dublat, iar în România avem chiar un ritm mai mare de creștere”, a precizat Lars Hoglund. Managerul are o experiență de peste 20 de ani în industria FMCG, acumulată în departamentele de marketing și vânzări ale unor companii precum Mars, Gillette și P&G.
Citește și:
Cu Fresh Corner, benzinăriile MOL intră în concurență cu supermarketurile
Mol lansează un concept de retail de proximitate pentru benzinăriile sale
Ce planuri are rețeaua 1 minute în România
Lars Hoglund a mai spus că, până acum, cea mai bună performanță în vânzări a fost înregistrată în benzinăria MOL din Chitila, de la ieșirea din București.
Proiectul vizează atât Capitala, cât și orașele mari din țară. Cea mai recentă inaugurare Fresh Corner a avut loc la Târgoviște în luna martie, magazinul Fresh Corner din locația respectivă având o suprafață de vânzare de 80 de metri pătrați.
În prezent, la nivelul rețelei MOL, vânzările din magazinele benzinăriilor cresc de două ori mai rapid decât cele de la pompă.



