Reducerea TVA a ridicat puternic vânzările Carrefour în România
Carrefour România a raportat pentru trimestrul al treilea al anului o creștere puternică a vânzărilor, în termeni comparabili, susținută de impactul pozitiv al reducerii TVA de la 1 iunie asupra volumelor vândute.
“Vânzările like for like în România au crescut puternic, avansul fiind susținut de impactul favorabil al reducerii TVA la produsele alimentare de la 1 iunie asupra volumelor”, se arată în raportul financiar al retailerului francez.
Pe de altă parte, în raportul financiar publicat de grupul Carrefour pentru primul semestru din 2015, francezii au anunțat că vânzările Carrefour România au fost afectate de reducerea TVA, impactul negativ fiind de 3 puncte procentuale.
În Franța, grupul a raportat o creștere organică de 1,6% în T3 al lui 2015, în termeni comparabili, precizând că toate formatele de magazine au fost pe un trend ascendent, pentru al doilea an consecutiv. Așa cum era de așteptat, magazinele de proximitate și alte formate (excluzând super/hypermarketurile) au performat cel mai bine în termeni de vânzări, înregistrând o creștere organică de circa 4,1%.
La nivel mondial, grupul Carrefour a înregistrat o creștere organică de 4,2% în trimestrul al treilea, până la 21,5 miliarde de euro. Rezultatul a fost susținut puternic de dinamica pozitivă înregistrată pe piețele emergente din America Latină: Argentina (+27,1% vânzări comparabile) și Brazilia (+7,4, comparabil). În Asia, Carrefour a înregistrat în T2 scăderi de vânzări (-7,0%).
La nivelul primelor nouă luni ale lui 2015, creșterea organică a grupului francez a fost de 3,4%, până la 63,9 miliarde de euro.