Răspunsul Carrefour la conceptul Amazon Go
Într-un spațiu de dimensiunea unui container de marfă aflat în Polonia, la Varșovia, retailerul francez Carrefour a amenajat un nou concept de magazin, un micro-store după modelul celor întâlnite în China. Spațiul de vânzare este un mix între automate și rafturile clasice în care sunt expuse la vânzare 170 de SKU-uri, potrivit Kantar Retail Iq.
Oferta magazinului este gândită în baza trendului convenience, prin urmare consumatorii pot alege dintre o gamă de sendvișuri, snackuri, produse de patiserie și cofetărie, băuturi, dar și produse fresh precum mere, roșii, salată și pâine. Într-o ofertă mult mai limitată, Carrefour asigură și produse lactate, precum și cârnați și pește. Consumatorii găsesc, de asemenea, mâncare pentru animale, produse de igienă, dar și produse bio cum ar fi laptele vegetal.
Aprovizionarea magazinului este asigurată de locația Carrefour Market din apropiere, iar stocurile vor fi în permanență monitorizate de la distanță. O linie telefonică de ajutor este disponibilă non-stop în cazul în care clienții au probleme în momentul achiziției.
Carrefour va testa acest nou format de magazin timp de câteva luni și, în funcție de rezultatele obținute, retailerul francez va analiza dacă extinde sau nu conceptul în zonele rezidențiale și în cele turistice, inclusiv dezvoltarea unui „mobile store”.
În acest moment, în afară de Amazon Go, și Auchan are astfel de magazine testate mai întâi în China, acolo unde există și BingoBox. La începtul acestui an, retailerul francez a deschis un magazin-container și în Franța.





