Profi deschide o nouă linie de business axată pe rețeaua de retail media

După o etapă pilot de șase luni, Profi deschide o nouă linie de business axată pe propria rețea de retail media, oferind acum brandurilor și agențiilor de media acces la audiența sa de peste 4 milioane de clienți, atât prin cele aproximativ 1.750 de magazine fizice, cât și prin canalele digitale. fatada magazin Profi

Rețeaua Profi devine astfel o platformă integrată de publicitate, bazată pe comportamentul real al consumatorilor, susținută de tehnologia dezvoltată de partenerul său Footprints AI, companie românească de tehnologie ce produse și comercializează una dintre cele mai avansate platforme de retail media și retail data insights și operează cea mai extinsă rețea de retail media din România, cu acces la date reale și anonimizate de la peste 8,5 milioane de consumatori români.

„Prin lansarea acestei rețele de retail media deschidem o oportunitate unică pentru branduri și agenții să își maximizeze impactul campaniilor publicitare, folosind date reale și targetare precisă. Ne dorim ca partenerii noștri să valorifice aceste capabilități inovatoare, care ele permit să fie mai aproape de consumatorii lor și să obțină rezultate excepționale”, a declarat Andrei Bica, Chief Financial Officer Profi.

„Inteligența artificială și datele anonimizate din rețelele de retail media permit o targetare mult mai precisă a consumatorilor. Brandurile nu mai investesc în campani largi și imprecise, ci își alocă bugetele în mod optim, în funcție de comportamentul real al audienței. În colaborare cu Profi am reușit să dezvoltăm o soluție care să aducă valoare atât pentru retailer, cât și pentru partenerii săi comerciali, oferind rezultate măsurabile și adaptabile în timp real”, a declarat Dan Marc, fondator și CEO Footprints AI.

Cu ce beneficii vine rețeaua de retail media Profi pentru branduri

Retail media le oferă brandurilor posibilitatea de a-și targeta eficient consumatorii pe baza comportamentului lor de cumpărare, folosind date anonimizate și analize avansate. Profi pune la dispoziție opțiuni personalizate și flexibile, cu bugete flexibile si adaptate nevoilor de media ale clientilor, permițând astfel accesul tuturor brandurilor la această platformă inovatoare. În plus, brandurile pot urmări în timp real performanțele campaniilor, optimizându-și astfel strategiile de marketing.
Pentru distribuția mesajului publicitar, retail media folosește spațiile și canalele disponibile în magazine fizice și în mediul digital controlat de retailer. Acestea includ, în cazul Profi, ecranele digitale și rețeaua radio din magazine, aplicația mobilă, website, canalele de social media și de marketing direct.

În plus, pe baza datelor de cumpărare anonimizate, brandurile pot direcționa campaniile publicitare către audiențe media cu insight-uri socio-demografice și legate de comportamentul de consum ce sunt generate de Inteligența Artificială dezvoltată de către Footprints AI.

Rețeaua de retail media Profi implică sute de comunități și puncte de vânzare care sunt conectate și gestionate în mod centralizat pentru a oferi o platformă coezivă și eficientă pentru campanii publicitare omnichannel.

Creșteri semnificative raportate de branduri în etapa pilot

Pe parcursul proiectului pilot, brandurile care au avut acces la campaniile de retail media au înregistrat creșteri semnificative în ce privește rata de conversie, mărirea numărului de utilizatori pe platformele proprii, vânzările în magazine sau notorietatea pe segmentele de piață vizate.

Un exemplu este Chio, brand european de top de gustări, care a obținut o rentabilitate de 16 ori mai mare a cheltuielilor de publicitate prin campania de retail media desfășurată în rețeaua Profi.

Valorificând capabilitățile avansate ale rețelei de retail media Profi, implementată de Footprints AI, noul canal media a captat aproape jumătate din toate conversiile digitale din cadrul campaniei naționale Chio, generând o creștere de 3% în vânzări comparativ cu toate celelalte canale.

„Campania test de retail media ne-a depășit așteptările, obținând rezultate remarcabile cu o investiție de doar 6 procente din bugetul total. Am putut comunica personalizat și relevant cu fiecare categorie de consumatori Chio și am avut posibilitatea de a analiza în timp real impactul campaniei și de a ajusta strategiile pe parcurs. Vom aprofunda comunicarea cu consumatorii gustărilor noastre folosind retail media și plănuim să integrăm constant acest canal în mixul nostru de media”, a explicat Marian Chiracheș, Head of Marketing Intersnack România și Bulgari.a

Profi pregătește și lansarea unei platforme publice care va oferi brandurilor acces la date agregate despre comportamentul de cumpărare al consumatorilor, pentru a permite o mai bună personalizare a campaniilor de retail media.

Profi este cel mai mare angajator privat din România, cu 28.000 de angajați în aproximativ 1.750 de magazine proprii și partenere din aproape 870 de localități urbane și rurale. Retailerul are trei formate de magazin – Profi Super, Profi Go și Profi Loco – care desfac o gamă de peste 5.000 de produse pentru peste 1,4 milioane de clienți zilnic. Mai bine de 94% dintre aceste produse provin de la parteneri din România. Cifra de afaceri a rețelei, a fost de 13 miliarde de lei în 2023.

În toamna anului trecut, Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, a ajuns la un acord privind achiziționarea companiei Profi Rom Food, care operează rețeaua de magazine Profi în România, de la MidEuropa, într-o tranzacție de 1,3 miliarde de euro.

Startup-ul românesc Footprints AI dezvoltă și comercializează una dintre cele mai avansate platforme de omnichannel retail media din lume, oferind o conversie a traficului anonim în audiențe media pentru retailerii cu prezență fizică, cu ajutorul tehnologiei avansate de Inteligență Artificială. În Romania, Footprints AI operează cea mai largă rețea de retail media, incluzând parteneriate cu retaileri precum Profi, Lagardere, Auchan, Tazz, Bolt Food și alții.

Piața de retail media din România va depăși 10 milioane de euro în 2024
Piața de retail media din România va depăși 10 milioane de euro în 2024
Piața de retail media din România va depăși 10 milioane de euro în 2024, în creștere cu peste 30% față de anul anterior, potrivit...
Profi lansează cea mai amplă rețea de retail media din România
Profi lansează cea mai amplă rețea de retail media din România
Profi, lanțul românesc de retail cu cea mai mare extindere în teritoriu, lansează Profi Retail Media, cea mai amplă astfel de rețea din...
Dan Marc, Footprints AI: Orice retailer este o companie media
Dan Marc, Footprints AI: Orice retailer este o companie media
În 2022, costul de achiziție a unui client nou, folosind instrumente clasice de advertising online, a crescut cu aproape 70% față de 2021....
Footprints AI: Piața de Retail Media din România va crește cu 35% în 2023
Footprints AI: Piața de Retail Media din România va crește cu 35% în 2023
Piața de retail media din România va crește cu aproximativ 35%, în 2023, potrivit Footprints AI, companie românească ce operează una dintre...