Produse și servicii CHEP pentru activități inteligente in-store
Comportamentul consumatorilor s-a schimbat, atât sub influenţa modificărilor culturale, cât și a noilor tehnologii. Într-o singură zi, putem facem cumpărături online sau offline, în mai multe formate de magazin, în momente impredictibile.
Producătorii și comercianții trebuie să se adapteze la dorinţele consumatorilor de a cumpăra oriunde şi oricând, ceea ce necesită un timp mai rapid de reacție și agilitate pentru a răspunde actualelor preferințe de consum. Toate acestea vor pune tot mai multă presiune pe lanțul logistic. Este evident, vor fi în avantaj competitiv companiile ale căror departamente de marketing, vânzări și logistică colaborează cu retailerii pentru a găsi soluțiile de armonizare şi eficientizare în prezentarea produselor la raft, în eliminarea situațiilor de out-of-stock și în derularea promoţiilor eficiente în spaţiul comercial.
Beneficii prin colaborare pentru consumatori, producători şi comercianți
CHEP colaborează în Europa cu companii din FMCG şi retail, astfel încât să susțină schimbările comportamentului de consum și, totodată, să eficientizeze impactul asupra operațiunilor de aprovizionare la raft și de execuție a campaniilor promoționale.
Soluțiile in-store dezvoltate de CHEP sunt personalizate fiecărei categorii și fiecărui tip de spaţiu comercial, pentru a fi perfect adaptate atât nevoilor comercianţilor, cât şi modului în care clienţii acestor magazine îşi fac achiziţiile. De exemplu, pentru anumite categorii cu rotație mare, produsele necesare realimentării raftului sunt livrate în magazin în forme de ambalare ready-to-sell pe un sfert de palet care ulterior se introduce ușor și rapid direct în raft. Această manieră de organizare duce la reducerea riscului de out-of-stock, vânzări mai mari și costuri de manipulare și depozitare reduse.
Foto: Soluții Ready to display, CHEP
Testarea soluțiilor de category management CHEP prin realitatea virtuală
În parteneriat cu producării și retailerii interesați, CHEP analizează vânzările categoriei, dinamica dintre sku-uri, efectuează analize de cost al operaţiunilor până la raft, face simulări de cost şi de execuţie.
Pentru a permite testarea diferenţelor faţă de modul actual de lucru, CHEP a creat recent prima aplicaţie de realitate virtuală pentru category management. Aceasta le permite retalierilor şi producătorilor din FMCG să aibă o perspectivă clară asupra modului în care pot face trecerea la un sistem mai eficient cu ajutorul soluţiilor in-store CHEP.
Foto: Capturi din In-store Virtual Reality tool, CHEP *
Astfel, comercianţii au redus timpul de manipulare cu 15% şi și-au optimizat costurile cu depozitarea anumitor categorii cu până la 50%, prin posibilitatea de cross docking a acestor unități ready-to-sell pe palet fracțional.
Promoţii inteligente cu un palet display digitalizat
Pentru a anticipa nevoia de tehnologie și de informații cât mai exacte de la punctul de vânzare, CHEP a digitalizat paleţii display de tip sfert, pentru a valorifica interesul crescut pentru tehnologie a consumatorilor. Soluția suține brandurile să iasă în evidență cu mesaje relevante, livrate la momentul ”adevărului”, atunci când consumatorul se află în punctul de vânzare. Retailerii beneficiază prin faptul că aceste mecanisme contribuie la obținerea obiectivelor de vânzare stabilite, oferind totodată o experiență plăcută consumatorului în magazin.
Soluţia se aseamănă cu un promoter digital amplasat lângă standul promoțional care atrage atenția consumatorului asupra campaniei în desfășurare. Prin tehnologia digitală introdusă în paleţii display, brandurile transmit cumpărătorilor mesaje pe smartphone cu privire la ofertele speciale și cupoanele electronice de care pot beneficia la achiziția unui produs, în momentul şi în locul unde clientul este cel mai posibil să cumpere—în apropierea standului.
Testele preliminare au fost efectuate în Germania, o țară unde execuția promoțională este la un nivel foarte avansat atât prin folosirea exclusivă a paleților de tip display reutilizabili cât și prin penetrarea utilizării cardurilor de loialitate dedicate rețelelor de magazine. În urma campaniei derulate, brandurile au câştigat cu până la 180% consumatori noi, iar veniturile din soluţia digitală pentru promoţii inteligente au atins dublul estimat. De asemenea, s-au putut obţine şi informaţii concrete asupra comportamentului de consum, utile în strategia de promoţii şi programe de loialitate.
CHEP este lider global în soluţii inovative pentru supply chain, având o contribuţie majoră la optimizarea lanţului logistic din industriile de Retail şi FMCG, de la intrarea companiei pe piaţa din România, în anul 2012. Compania oferă spre închiriere paleţi unui număr de peste 250 de companii româneşti şi multinaţionale, care îi utilizează în comun pentru transportul şi prezentarea produselor în spaţiul comercial. Colaborarea între companii optimizează costurile, scade impactul operaţiunilor logistice asupra mediului înconjurător şi încurajează economia circulară.
CHEP este partener Gold al Conferinței Progresiv 2019 din 13-15 martie.
Mai multe informații despre impactul soluțiilor CHEP in-store și studii de caz vor fi oferite de Marco Salort, Director Last Mile Solutions, CHEP. Companiile interesate să integreze aceste soluţii pentru a transforma promoţiile şi experienţa consumatorilor, le pot testa în cadrul evenimentului, prin intermediul tehnologiei realităţii virtuale.