Penny Market mizează pe o creștere de peste 10% și în acest an
Penny Market, parte a grupului german Rewe, a raportat anul trecut o cifră de afaceri de 3,45 miliarde de lei, în creștere cu 15% față de rezultatele din 2017, iar pentru 2019 avansul va fi tot de “două cifre”, estimează Daniel Gross, Director General Rewe România.
Grupul a investit anul trecut peste 346 milioane lei în modernizarea și extinderea rețelei, ajungând la un număr de 237 de magazine și trei centre logistice.
“Anul 2018 a fost foarte bun pentru noi. Ne-am poziționat ca țară cu cele mai bune rezultate din punctul de vedere al creșterii vânzărilor în cadrul grupului. Noi vom continua procesul de dezvoltare, un semn clar că avem încredere în România, o piață în care există mult potențial pentru un plan de investiții susținut pe termen lung”, a declarat Daniel Gross, Director General Rewe România.
Planul de expansiune al Penny Market pentru următoarea perioadă vizează deschiderea a 20-25 de magazine anual, astfel încât, în 2025, rețeaua să ajungă la 400 de spații deschise. Investițiile din următorii ani includ și deschiderea celui de-al patrulea centru logistic în regiunea Oltenia, precum și lucrări de modernizare și eficientizare a întregii rețele de magazine existente. Bugetul estimat pentru implementarea acestor proiecte, în următorii șapte ani, se ridică la peste 2,32 miliarde lei.
Anul trecut Penny Market a inaugurat 15 noi magazine și a finalizat remodelarea a 170 de magazine în format Future Store în toată țara. Procesul de remodelare a început în martie 2015 și s-a încheiat în luna noiembrie a anului 2018 și a presupus investiții în valoare de peste 120 milioane de lei.
“Mizăm și pentru acest an pe un avans de două cifre. Piața de retail evoluează și cu aspecte mai bune și cu provocări, iar noi încercăm să ținem pasul. Un lucru este cert: vrem să creștem și asta se va întâmpla sub umbrela Rewe. Divizia din România este atractivă prin prisma rezultatelor obținute și poate acesta este motivul pentru care au apărut tot felul de speculații cu privire la vânzarea Penny Market, care circulă în piață de 2-3 ani. Vă pot spune că răspunsul este unul ferm negativ”, a mai punctat Daniel Gross.
Pentru anul în curs, executivul a adăugat că retailerul are în plan și extinderea parteneriatelor cu furnizorii români, care dețin în prezent 70% din ponderea produselor comercializate în magazinele Penny Market. Strategia de dezvoltare este completată de extinderea sortimentației pe zona produselor on-the-go, dar și pe segmentul bio, acolo unde retailerul își propune să lanseze până la finalul acestui an o gamă proprie cu 50 de SKU-uri.
Primul magazin Penny Market a fost deschis pe piața locală în anul 2005. Întreaga rețea este deservită de trei centre logistice situate în localitățile Ștefăneștii de Jos, Turda și Bacău. Compania are 4.500 de angajați.



