Obligația retailerilor de a folosi case de marcat electronice, suspendată până la finalul anului

Ministerul Finanțelor Publice propune, printr-un proiect de ordonanță de urgență, suspendarea cu aproape trei luni a aplicării sancțiunilor prevăzute de lege pentru nerespectarea obligației operatorilor economici de a asigura conectarea aparatelor de marcat cu jurnal electronic la sistemul informatic al ANAF. Obligația retailerilor de a folosi case de marcat electronice, suspendată până la finalul anului

Decizia a fost luată pentru a permite distribuitorilor autorizați să dezvolte softul, să îl testeze, să obțină supliment de aviz tehnic de la Institutul Național de Cercetare Dezvoltare în Informatică București și să îl implementeze în aparatele de marcat.

„Luând în considerare întârzierile producătorilor/distribuitorilor de echipamente fiscale în dezvoltarea de software, necesară pentru implementarea conectării aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic național de supraveghere și monitorizare a datelor fiscale al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală; ținând cont de faptul că ulterior dezvoltării de software este obligatorie parcurgerea unor etape suplimentare, respectiv testarea acestuia, avizarea tehnică a aparatului de marcat electronic fiscal la Institutul Național de Cercetare Dezvoltare în Informatică – ICI București, implementarea în producție, iar pentru finalizarea acestor etape sunt necesare cca. trei luni, context care a făcut ca obiectivul de a conecta aparatele de marcat utilizate de marii contribuabili la sistemul informatic al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală până la data de 30 septembrie 2020 să nu poată fi îndeplinit”, se arată în proiectul elaborat de Ministerul Finanțelor.

Beneficiarii măsurii sunt operatorii economici din categoria marilor contribuabili, care au fost în imposibilitatea de a-și îndeplini obligația de conectare a aparatelor de marcat la sistemul informatic al ANAF până la data de 30 septembrie 2020, din motive neimputabile lor.

businessman working
Noi modificări legislative - RO e-Factura, RO e-TVA, RO e-Transport
În contextul digitalizării administrației fiscale, la finalul lunii iunie au fost publicate în Monitorul Oficial trei Ordonanțe de Urgență...
documente fiscalitate raportare ANAF SAF-T, e-factura
Raportări fiscale în timp real – obiectiv major la nivelul UE, inclusiv în România
Procesul european de digitalizare a raportărilor fiscale, care în urmă cu câțiva ani era caracterizat prin inițiative individuale ale statelor...
Digitalizarea raportărilor fiscale – etapele anului 2024. Ce schimbări apar la e-Factura?
Digitalizarea raportărilor fiscale – etapele anului 2024. Ce schimbări apar la e-Factura?
Procesul de digitalizare a raportărilor fiscale a intrat, de la 1 ianuarie 2024, într-o nouă etapă, ca urmare a noilor reglementări publicate...
Facturarea electronică, obligatorie de la 1 ianuarie 2024 pentru toate tranzacțiile
Facturarea electronică, obligatorie de la 1 ianuarie 2024 pentru toate tranzacțiile
România va aplica sistemul RO e-Factură generalizat de la 1 ianuarie 2024, pentru toate tranzacțiile realizate între firmele (persoane...
Încă 150.000 de case de marcat legate la sistemul informatic al ANAF
Încă 150.000 de case de marcat legate la sistemul informatic al ANAF
Ministerul Finanțelor a primit a doua tranșă de bani din Planul Național de Redresare și Reziliență ca urmare a îndeplinirii obiectivului de...
Sistemul informatic al ANAF, pregătit pentru conectarea caselor de marcat
Sistemul informatic al ANAF, pregătit pentru conectarea caselor de marcat
Toate categoriile de contribuabili pot conecta începând cu data de 31 martie aparatele de marcat electronice fiscale la sistemul informatic al...