Obligația retailerilor de a folosi case de marcat electronice, suspendată până la finalul anului
Ministerul Finanțelor Publice propune, printr-un proiect de ordonanță de urgență, suspendarea cu aproape trei luni a aplicării sancțiunilor prevăzute de lege pentru nerespectarea obligației operatorilor economici de a asigura conectarea aparatelor de marcat cu jurnal electronic la sistemul informatic al ANAF.
Decizia a fost luată pentru a permite distribuitorilor autorizați să dezvolte softul, să îl testeze, să obțină supliment de aviz tehnic de la Institutul Național de Cercetare Dezvoltare în Informatică București și să îl implementeze în aparatele de marcat.
„Luând în considerare întârzierile producătorilor/distribuitorilor de echipamente fiscale în dezvoltarea de software, necesară pentru implementarea conectării aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic național de supraveghere și monitorizare a datelor fiscale al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală; ținând cont de faptul că ulterior dezvoltării de software este obligatorie parcurgerea unor etape suplimentare, respectiv testarea acestuia, avizarea tehnică a aparatului de marcat electronic fiscal la Institutul Național de Cercetare Dezvoltare în Informatică – ICI București, implementarea în producție, iar pentru finalizarea acestor etape sunt necesare cca. trei luni, context care a făcut ca obiectivul de a conecta aparatele de marcat utilizate de marii contribuabili la sistemul informatic al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală până la data de 30 septembrie 2020 să nu poată fi îndeplinit”, se arată în proiectul elaborat de Ministerul Finanțelor.
Beneficiarii măsurii sunt operatorii economici din categoria marilor contribuabili, care au fost în imposibilitatea de a-și îndeplini obligația de conectare a aparatelor de marcat la sistemul informatic al ANAF până la data de 30 septembrie 2020, din motive neimputabile lor.