Metro vrea să vândă divizia din China pentru 2 miliarde de dolari
Retailerul german cash&carry Metro AG intenționează să vândă divizia de business din China, într-o tranzacție evaluată la 2 miliarde de dolari, potrivit unor surse citate de Reuters.
Metro deține în China o rețea de 95 de magazine și active imobiliare în principalele orașe precum Beijing și Shanghai. Această decizie face parte dintr-un plan de reorganizare mondial și vine în contextul în care marile rețele de retail din China se confruntă cu o competiție acerbă din partea jucătorilor online.
Printre posibilii cumpărători se află retailerul electro-IT Suning Holdings Group, retailerii alimentari Wumart Stores și Yonghui Superstores, dar și fondurile de investiții Hillhouse Capital Group și Bain Capital. În plus, gigantul online Alibaba s-a arătat interesat de preluarea operațiunilor Metro, potrivit surselor citate.
Metro a deschis primul magazin din China în Shanghai în 1996, iar în prezent a ajuns la un număr de 11.000 de angajați. Pentru anul financiar 2017-2018 retailerul a înregistrat venituri de 3 miliarde de dolari.
În România, Metro Cash & Carry are o rețea de 30 de hypermarketuri și a înregistrat în anul financiar 2017 o cifră de afaceri de 4,72 miliarde de lei, în creștere cu 8% față de anul 2016, potrivit datelor raportate de companie la Ministerul de Finanțe.