Metro vinde 80% din operațiunile pe care le deține în China

Metro a ajuns la un acord cu Wumart pentru preluare pachetului majoritar al diviziei pe care retailerul german o are în China, ca parte a planului său de a se concentra mai mult pe industria ospitalieră, dar și ca urmare a concurenței tot mai puternice venită din mediul online, potrivit Reuters. Metro vinde 80% din operațiunile pe care le deține în China

Metro deține în China o rețea de 97 de magazine și active imobiliare în principalele orașe precum Beijing și Shanghai. Întreaga divizie a fost estimată la 2,1 miliarde de dolari și retailerul speră să obțină 1 miliard de dolari în urma tranzacției. Asta pentru că Metro va păstra 20% din acțiuni într-o societate comună care se va numi Metro Wumart China. Olaf Koch, Directorul General al Metro, susține că poate vinde inclusiv această participație de 20%, dar nu mai devreme de doi ani de la parafarea tranzacției care este acum supusă aprobărilor de reglementare care vor dura până la jumătatea anului 2020.

Odată un conglomerat de vânzare cu amănuntul, Metro s-a restructurat în ultimii ani pentru a se concentra pe zona de hoteluri, restaurante și cafenele din Europa.

Primul magazin din China a fost deschis în 1996 în Shanghai. În prezent, grupul are 11.000 de angajați, iar pentru anul financiar 2017-2018 retailerul a înregistrat venituri de aproape 3 miliarde de dolari.

Metro Cash & Carry a deschis primul magazin în România în urmă cu 23 de ani. Acum a ajuns la o rețea de peste 30 de hypermarketuri și, potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor, anul 2018 s-a încheiat cu un profit net de peste 88 de milioane de lei, în scădere cu 24% față de 2017. În același interval însă, cifra de afaceri a crescut cu 12%, de la 4,72 miliarde lei la 5,3 miliarde lei.

Adrian Ariciu pleacă de la conducerea Metro România pentru o nouă poziție în cadrul grupului
Adrian Ariciu pleacă de la conducerea Metro România pentru o nouă poziție în cadrul grupului
După aproape patru ani la conducerea Metro România, Adrian Ariciu a fost promovat Executive Vice President pentru Europa de Est în cadrul...
Metro România lansează platforma de comunicare
Metro România lansează platforma de comunicare "Vis de Antreprenor"
Metro România, liderul pieței locale de wholesale, lansează platforma de comunicare "Vis de Antreprenor", concepută să sprijine și să...
Irinel Popescu, promovat în echipa de top management a Metro România
Irinel Popescu, promovat în echipa de top management a Metro România
Începând cu data de 1 octombrie, Irinel Popescu va prelua funcția de Director de Vânzări și Operațiuni a Metro România, extinzându-și aria...
Metro România, investiții în dezvoltarea rețelei cash&carry după 11 ani
Metro România, investiții în dezvoltarea rețelei cash&carry după 11 ani
Metro România reia investițiile în expansiune după 11 ani și anunță relocarea magazinului Metro Punct din Buzău și transformarea acestuia...
 METRO susține antreprenorii din sectorul HoReCa prin noua campanie de Crăciun: „Uită de gătit”
METRO susține antreprenorii din sectorul HoReCa prin noua campanie de Crăciun: „Uită de gătit”
În contextul Covid-19, când vânzările pe care le aduce acest sezon industriei HoReCa nu sunt cele așteptate, METRO a lansat la nivel global...
Metro vrea să vândă divizia din China pentru 2 miliarde de dolari
Metro vrea să vândă divizia din China pentru 2 miliarde de dolari
Retailerul german cash&carry Metro AG intenționează să vândă divizia de business din China, într-o tranzacție evaluată la 2 miliarde de...