Metro vinde 80% din operațiunile pe care le deține în China
Metro a ajuns la un acord cu Wumart pentru preluare pachetului majoritar al diviziei pe care retailerul german o are în China, ca parte a planului său de a se concentra mai mult pe industria ospitalieră, dar și ca urmare a concurenței tot mai puternice venită din mediul online, potrivit Reuters.
Metro deține în China o rețea de 97 de magazine și active imobiliare în principalele orașe precum Beijing și Shanghai. Întreaga divizie a fost estimată la 2,1 miliarde de dolari și retailerul speră să obțină 1 miliard de dolari în urma tranzacției. Asta pentru că Metro va păstra 20% din acțiuni într-o societate comună care se va numi Metro Wumart China. Olaf Koch, Directorul General al Metro, susține că poate vinde inclusiv această participație de 20%, dar nu mai devreme de doi ani de la parafarea tranzacției care este acum supusă aprobărilor de reglementare care vor dura până la jumătatea anului 2020.
Odată un conglomerat de vânzare cu amănuntul, Metro s-a restructurat în ultimii ani pentru a se concentra pe zona de hoteluri, restaurante și cafenele din Europa.
Primul magazin din China a fost deschis în 1996 în Shanghai. În prezent, grupul are 11.000 de angajați, iar pentru anul financiar 2017-2018 retailerul a înregistrat venituri de aproape 3 miliarde de dolari.
Metro Cash & Carry a deschis primul magazin în România în urmă cu 23 de ani. Acum a ajuns la o rețea de peste 30 de hypermarketuri și, potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor, anul 2018 s-a încheiat cu un profit net de peste 88 de milioane de lei, în scădere cu 24% față de 2017. În același interval însă, cifra de afaceri a crescut cu 12%, de la 4,72 miliarde lei la 5,3 miliarde lei.