Metro își regândește strategia de business în Belgia

Consiliul de administrație al Metro Belgia, a anunțat că cele două rețele cash & carry pe care le operează - Makro și Metro - vor intra într-un amplu proces de transformare, intenția fiind de a dezvolta două concepte noi adaptate mai bine la nevoile din piață. Această reorganizare, care presupune investiții de 61 de milioane de euro, se va desfășura progresiv până la finalului anului 2018 și ar putea duce la concedierea a aproximativ 500 de angajați, potrivit publicației gondola.be. Metro își regândește strategia de business în Belgia

Anunțul vine la doar doi ani după restructurările pe care rețelele le-au făcut și care au adus câteva modificări importante conceptului de business. Cu toate acestea, măsurile luate în 2014 nu au reușit să aducă businessul din Belgia pe un trend ascendent, Makro înregistrând un declin de 100 de milioane de euro al cifrei de afaceri.

”Acest plan de transformare este într-adevăr despre noi oportunități pentru viitor. Vorbim despre alegeri clare și de investiții pentru a oferi perspective sănătoase ambelor branduri pe care le operăm: Makro și Metro”, au declarat reprezentanții companiei într-un comunicat de presă.

Makro, focus pe consumatorul final

În cazul Makro vorbim despre o schimbare radicală: de la o rețea dedicată profesioniștilor și retailerilor independenți, Makro se va adresa acum consumatorului final. Și în ceea ce privește sortimentația vor fi modificări importante, magazinele axându-se în principal pe trei axe: gastro, party și casă, aceasta din urmă adresându-se și micilor antreprenori în domeniul construcțiilor și amenajărilor de grădină.

Mutându-și focusul pe aceste trei universuri de produse, Makro va renunța la categoriile care au avut de-a lungul timpului o performanță mai slabă precum electronice și electrocasnice, textile și zona de librărie. Pe de altă parte, produsele cosmetice și detergenții vor fi menținute în sortimentație, însă doar pentru a spriji traficul de clienți.

Ce schimbări vin pentru Metro?

În ceea ce privește unitățile Metro, dacă până acum magazinele se adresau atât comercianților, cât și industriei HoReCa, noul concept va fi dedicat exclusiv operatorilor din HoReCa. Și la nivelul gamei de produse vor fi schimbări, gama de produse proaspete fiind total revizuită. De asemenea, a fost anunțată o nouă deschidere în Anvers și până la finalul anului se preconizează că va fi inaugurat un nou magazin. Totodată, vorbim despre promoții, servicii inovatoare care să optimizeze activitatea de livrare prin intermediul unei platforme centralizate.

Pentru a face posibilă transformarea și implementarea noii strategii de business pentru Makro și Metro, planul prevede împărțirea serviciilor centrale care, în prezent, activează pentru ambele rețele. Astfel, vor fi create centre specializate pentru fiecare brand în parte chiar în apropierea magazinelor, ceea ce ar putea duce la dispariția unor funcții actuale. 

”Planul ar putea duce la restructurarea a aproximativ 500 de angajați. Însă, noi credem într-un viitor sănătos și profitabil pentru Makro și Metro, susținut de noua strategie de business, dar și de investițiile care se ridică la 61 de milioane de euro. Prin specializare, vom răspunde în mod clar la nevoile clienților”, au precizat Antonia Baptista, CEO Makro Belgia și Vincent Nolf, CEO Metro Belgia.
 

Metro România lansează platforma de comunicare
Metro România lansează platforma de comunicare "Vis de Antreprenor"
Metro România, liderul pieței locale de wholesale, lansează platforma de comunicare "Vis de Antreprenor", concepută să sprijine și să...
Adrian Ariciu, Metro: Ultimii trei ani, un antrenament extraordinar în ceea ce privește găsirea de soluții pentru orice fel de criză
Adrian Ariciu, Metro: Ultimii trei ani, un antrenament extraordinar în ceea ce privește găsirea de soluții pentru orice fel de criză
Ultimii aproape trei ani au fost un antrenament extraordinar pentru noi în ceea ce privește dezvoltarea rezilienței și a soluțiilor pentru orice...
Adrian Ariciu, CEO METRO România: Disponibilitatea mărfii la raft și prețurile competitive pot fi diferențiatori în domeniul nostru
Adrian Ariciu, CEO METRO România: Disponibilitatea mărfii la raft și prețurile competitive pot fi diferențiatori în domeniul nostru
Comerțul de proximitate se va dezvolta și mai mult în contextul aglomerărilor urbane, motiv pentru care va fi în continuare nevoie de comerț...
Metro România, investiții în dezvoltarea rețelei cash&carry după 11 ani
Metro România, investiții în dezvoltarea rețelei cash&carry după 11 ani
Metro România reia investițiile în expansiune după 11 ani și anunță relocarea magazinului Metro Punct din Buzău și transformarea acestuia...