Metro, performanță peste media grupului la nivel de regiune

Metro și-a majorat vânzările în primul trimestru din exercițiul financiar 2024/25 cu 7,1%, de la 8,1 miliarde de euro la 8,5 miliarde euro, datorită unor contribuții pozitive din partea tuturor diviziilor de business. Operațiunile din Europa de Est a generat cele mai bune rezultate, vânzările înregistrând o creștere de 10%, de la 2,6 miliarde de euro la 2,9 miliarde euro. Metro AG logo companie

Defalcat pe canale de vânzare, vânzările înregistrate de magazine au fost cu 4,5% mai mari în primul trimestru din anul financiar 2024/25 față de perioada similară din anul financiar 2023/24, ajungând la valoarea de 6,4 miliarde euro. Vânzările din sectorul livrărilor au ajuns la la 2,1 miliarde euro, bifând o creștere de 15,3%, iar vânzările generate de platforma de ecommerce B2B Metro Markets au ajuns la 40 de milioane de euro, creșterea în acest domeniu fiind de 17,1%, în special datorită comenzilor din sectorul ospitalității.

„În primul trimestru al anului 2024/25, ne-am continuat ritmul de creștere în ciuda unui mediu de piață dificil, cu o performanță bună a vânzărilor în toate segmentele și canalele, cu un impact pozitiv asupra câștigurilor noastre. Acest lucru este determinat în principal de grupul nostru țintă din HoReCa. De asemenea, am înregistrat progrese suplimentare în ceea ce privește extinderea vânzărilor online și serviciilor de livrare. Acest lucru arată că focusul nostru asupra clienților profesioniști și modelul nostru de business multichannel dau roade. Ne dorim să continuăm această dinamică pe parcursul anului, sporindu-ne în același timp focusul pe productivitate și rentabilitate”, a declarat Dr. Steffen Greubel, CEO METRO AG.

Metro este unul dintre cei mai importanți retaileri cash&carry la nivel internațional, care deservește atât revânzătorii și clienții HoReCa, cât și clienții persoane fizice. La nivel global, Metro are aproximativ 15 milioane de clienți, operează în peste 30 de țări și are peste 85.000 de angajați. În anul financiar 2023/24, compania a înregistrat vânzări de 31 de miliarde de euro.

Carrefour rezultate financiare raportate la 9 luni
România rămâne singura piață pe plus pentru Carrefour la nivel european
Carrefour România a încheiat primele nouă luni ale acestui an cu o cifră de afaceri de 2,27 miliarde de euro, potrivit raportului financiar...
analiză vânzări retail semestrul întâi din 2024
Reducerea prețurilor restabilește vânzările volumice
2024 ar putea fi anul în care vânzările înregistrate de retailerii din România ar putea atinge nivelul prepandemic, adică rezultatele din 2019....
Karan Khurana CEO Metro Romania
Metro România are un nou CEO. Karan Khurana îl înlocuiește pe Adrian Ariciu
METRO România anunță numirea lui Karan Khurana în funcția de CEO al companiei, începând cu luna august 2024. Cu o experiență de peste 25 de...
Adrian Ariciu pleacă de la conducerea Metro România pentru o nouă poziție în cadrul grupului
Adrian Ariciu pleacă de la conducerea Metro România pentru o nouă poziție în cadrul grupului
După aproape patru ani la conducerea Metro România, Adrian Ariciu a fost promovat Executive Vice President pentru Europa de Est în cadrul...
Adrian Ariciu, CEO METRO România: Disponibilitatea mărfii la raft și prețurile competitive pot fi diferențiatori în domeniul nostru
Adrian Ariciu, CEO METRO România: Disponibilitatea mărfii la raft și prețurile competitive pot fi diferențiatori în domeniul nostru
Comerțul de proximitate se va dezvolta și mai mult în contextul aglomerărilor urbane, motiv pentru care va fi în continuare nevoie de comerț...
Metro România, investiții în dezvoltarea rețelei cash&carry după 11 ani
Metro România, investiții în dezvoltarea rețelei cash&carry după 11 ani
Metro România reia investițiile în expansiune după 11 ani și anunță relocarea magazinului Metro Punct din Buzău și transformarea acestuia...