Marile rețele de retail solicită reanalizarea legislației care limitează accesul în anumite magazine
Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR) solicită autorităților eliminarea restricțiilor impuse de ultimele reglementari în legatură cu accesul populației în magazinele care comercializează instalații și echipamente de încălzire, de electricitate, sanitare și igienă în contextul apropierii sezonului de iarnă precum și al disfuncționalităților infrastructurii de bază pentru populația din diverse localități, așa după cum au fost relatate în spațiul public.
Într-un comunicat de presă, AMRCR explică cum magazinele care comercializează produse alimentare au fost și rămân esențiale pentru populație și, de aceea, accesul la aceste magazine nu poate fi limitat pe baza unor criterii aleatorii sau conjuncturale care, în fapt, le transformă în magazine neesențiale. "În acest sens, contăm pe sprijinul autorităților în găsirea pe teren a soluțiilor celor mai adecvate care să asigure accesul deplin al populației la hrană și produse alimentare în condiții de siguranță sanitară. Membri ai asociației noastre au propus, acolo unde se impune sau este necesar, măsuri și demersuri pentru a securiza culoare de acces care să asigure fluxuri de persoane complet autonome în raport cu alte spații adiacente".
Reprezentanții AMRCR subliniază cum, încă de la începutul pandemiei, magazinele rețelelor comerciale au fost în prima linie a celor care s-au confruntat cu situația epidemiologică și s-au preocupat permanent, cu toate resursele disponibile, atât de siguranța clienților, cât și de cea a propriilor angajați.
„Ne-am conformat tuturor cerințelor impuse de autorități în efortul de prevenire și combatere a răspândirii coronavirusului care rămâne principala noastră prioritate. Sperăm că procesul de comunicare și consultare cu autoritățile să fie reluat pentru a preveni apariția unor efecte secundare în relația cu consumatorii dar și probleme colaterale suplimentare în contextul economic complex pe care îl traversăm” , a declarat George Bădescu, director executiv AMRCR.
Într-un interviu acordat Progresiv, George Bădescu susținea că marile rețele de retail se declară pregătite pentru valul 4 al pandemiei, însă au anumite rezerve în ceea ce privește impactul măsurilor restrictive. „Rămânem totuși cu această senzație că ar fi trebuit un dialog mai intens cu autoritățile care iau aceste decizii. Nu am avut posibilitatea nici în valul 3, nici acum în valul 4, să avem o interacțiune directă cu experții care lucrează la aceste hotărâri. Chiar dacă avem propriile păreri în legătură cu utilitatea sau adecvarea unor astfel de măsuri, păreri la care am ajuns pe baza experienței anterioare, despre care avem rezerve, totuși nu suntem în poziția de a avea toate datele sau această calificare epidemiologică și nu ne rămâne decât să colaborăm și să respectăm cât mai bine prevederile legale și indicațiile autorităților”, explică George Bădescu (AMRCR), care a mai adăugat că retailerii preferă să se concentreze pe consolidarea actualelor măsuri luate decât pe luarea altora.
Asociația Marilor Rețele Comerciale include 22 de retaileri alimentari și nealimentari: Altex, Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, DM Drogerie Markt, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Jumbo, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny, Profi, Selgros. AMRCR este membră a Confederației Patronale „Concordia” și a organizației „EuroCommerce”.