Mai cade o redută în retailul independent
Profi, cel mai expansiv retailer pe piața locală de retail, preia 18 magazine ale rețelei prahovene Pram Maya. Tranzacția este analizată de Consiliul Concurenței și ar urma să se finalizeze anul viitor. Anunțul vine la mai puțin de un an de la o altă vânzare cu impact puternic în piața de retail, respectiv preluarea Zanfir de către Mega Image.
”Atât Pram Maya SRL, cât și Profi Rom Food SRL își desfășoară activitatea în același domeniu, respectiv comercializarea cu amănuntul a produselor alimentare și nealimentare. În conformitate cu prevederile Legii concurenţei (nr. 21/1996), această operaţiune trebuie supusă controlului Consiliului Concurenţei”, se arată în comunicatul transmis de autoritatea de concurență.
Astfel, autoritatea de concurență va evalua operațiunea din punctul de vedere al compatibilității acesteia cu un mediu concurențial normal, în conformitate cu Regulamentul privind autorizarea concentrărilor economice și va emite o decizie în termenele prevăzute de lege.
Rețeaua Pram Maya deține 20 magazine pe piața locală, în județele Prahova și Dâmbovița. Dintre acestea, doar 18 fac obiectul preluării. Retailerul face parte din același grup cu Pram SRL, companie cu activități în industria de morărit, producția de panificație, patiserie și prăjituri ambalate, deținută de Nicolae și Maria Popescu. Pram Maya a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 74,30 milioane de lei, în creștere cu 26% față de anul precedent și un profit de 0,5 milioane de lei, în scădere cu 12% față de 2017.
Profi este retailerul care deține cea mai mare rețea de magazine pe piața locală, numărând peste 1.100 de locații, iar planul pentru următorii cinci ani prevede atingerea targetului de 2.000 de magazine la nivel național. Profi a raportat pentru anul financiar 2018 afaceri de 5,9 miliarde de lei, marcând un plus de 25% față de 2017. Mai mult, până în 2024, retailerul vrea afaceri de 15 miliarde de lei.