Lidl şi-a planificat investiţii de un miliard de euro în Italia

Lidl va investi peste un miliard de euro în Italia în următorii cinci ani şi plănuieşte să recruteze 2.000 de angajaţi până în 2017, anunţă presa locală. De asemenea, retailerul intenţionează să deschidă 15 magazine până la sfârşitul anului. Astfel, în următoarele luni, lanţul de magazine de tip discount va angaja 400 de persoane în mai mult de 570 de magazine, 10 direcţii regionale şi în birourile sediului central din Arcole, provincia Verona. Lidl şi-a planificat investiţii de un miliard de euro în Italia

Cele mai multe posturi disponibile se adresează absolvenţilor de studii superioare în domeniul tehnic sau economic (există 40 de profile manageriale), dar şi absolvenţilor de liceu cu experienţă în retail. Majoritatea locurilor de muncă are caracter permanent.

Lidl, brand deţinut de grupul german Schwarz, operează în Italia de 24 de ani şi are în prezent peste 11.000 de angajaţi şi 10 centre de distribuţie.

De când a deschis primul său magazin în această ţară, compania a trecut prin schimbări semnificative. În primul rând au avut loc îmbunătăţiri: magazinele nu mai sunt modeste, cu sortimentaţie săracă, ci arată ca adevărate supermarketuri.

Lidl Italia a reînnoit cu adevărat conceptul de discount prin redefinirea criteriilor de prezentare a fructelor, legumelor şi produselor din carne, prin extinderea spaţiului de vânzare şi introducerea departamentului de panificaţie (pâinea este coaptă pe tot parcursul zilei, inclusiv duminica). Astfel, o parte din investiţia de un miliard de euro este destinată încheierii procesului de renovare a magazinelor.

Mai mult decât atât, Lidl a adoptat filosofia „soft discount”: majoritatea produselor alimentare şi non-alimentare provine în continuare de la branduri mai puţin cunoscute, însă mărcile consacrate acoperă 15% din oferta totală.

De asemenea, Lidl a ales o strategie de „italianizare” a brandului său (în logo este prezent tricolorul) şi a produselor de la raft, astfel încât 70% din cele 1.500 de mărci din sortimentaţie provin de la companii locale. Preţurile mici sunt o caracteristică a Lidl, care susţine că practică preţuri mai scăzute faţă de competitorii săi (chiar şi la produsele cu denumire de origine controlată).

Potrivit celor mai recente date financiare disponibile, în 2013 veniturile Lidl Italia au ajuns la 2,73 miliarde de euro (în creştere faţă de cele 2,58 miliarde euro înregistrate în 2012), profitul net fiind de 27,7 milioane euro (5,5%). Cea mai mare parte a reţelei comerciale Lidl (248 magazine în februarie 2013) este concentrată în nordul Italiei, unde compania realizează 56% din venituri.

Lidl deschide un nou magazin în Sânnicolau Mare, județul Timiș
Lidl deschide un nou magazin în Sânnicolau Mare, județul Timiș
Lidl continuă investițiile pe plan local prin deschiderea unui nou magazin în Sânnicolau Mare, județul Timiș, pe data de 15 aprilie. Acesta...
Lidl va investi 140 mil. euro în cel mai mare hub logistic din Spania
Lidl va investi 140 mil. euro în cel mai mare hub logistic din Spania
Discounterul Lidl a anunțat cea mai mare investiție logistică din Spania – 140 de milioane de euro într-un depozit nou, lângă Barcelona,...
Lidl dă startul expansiunii în acest an și deschide un magazin în Zalău
Lidl dă startul expansiunii în acest an și deschide un magazin în Zalău
Lidl începe 2024 în forță și deschide un magazin, în Zalău, județul Sălaj. Lidl, liderul pieței de retail alimentar după cifra de...
Lidl România, profit net de 1 miliard de lei în 2022
Lidl România, profit net de 1 miliard de lei în 2022
Lidl România, entitate care cuprinde Lidl Discount SRL, Lidl Romania SCS, Lidl România SRL și Lidl Imobiliare Management SCS, a înregistrat o...