Lidl recrutează cu salariul la vedere
Pe o piață în care problema personalului pare a fi tot mai acută, discounterul german Lidl a ales să mizeze pe transparență în piața din Franța. Retailerul a lansat recent o campanie de recrutare cu salariul la vedere.
Astfel, retailerul a amplasat în mai multe locații pe care le operează afișe în care promovează salariul pe care îl poate încasa un angajat, în funcție de numărul de ore pe care îl lucrează sau în funcție de poziția pe care o ocupă. De exemplu, pentru 35 de ore pe săptâmână, pentru un angajat cu o vechime de doi ani, salariul lunar poate ajunge până la 1.800 de euro brut, în timp ce pentru un șef de magazin, salariul anual se ridică la 56.130 de euro, plus vehicul de serviciu.
În Franța, salariul minim pe economie brut, pentru 35 de ore pe săptămână, este de 1.603 euro pe lună.
Pentru Lidl o astfel de ”transparență” nu este însă nimic nou. Retailerul a mai folosit vizualuri de genul acesta la târgurile de recrutare, însă este pentru prima dată când alege să comunice astfel și în rețeaua de magazine.
Pe piața din Franța, Lidl operează peste 1.600 de magazine și are aproximativ 45.000 de angajați.