Până la jumătatea lui 2026 toate anunțurile de angajare vor trebui să aibă salariul publicat

Uniunea Europeană a decis, recent, termenul limită până la care angajatorii vor fi obligați să publice salariile pentru toate pozițiile pe care le scot în piață pentru angajare. Astfel, până la mijlocul anului 2026, toate grilele salariale ar trebui să fie publice. În plus, angajații vor avea posibilitatea să obțină informații despre veniturile colegilor lor. Până la jumătatea lui 2026 toate anunțurile de angajare vor trebui să aibă salariul publicat

În acest context, de la începutul anului și până acum, dintr-un total de peste 110.000 de joburi noi, postate pe eJobs.ro, 37.000 de joburi aveau și salariul menționat în anunțul de angajare. 83% dintre acestea au fost postate de angajatorii din România, 13,2% de cei din afara țării, iar 3,9% aparțin joburilor remote.

„La nivel european, măsura are ca scop principal reducerea discrepanțelor salariale dintre femei și bărbați. România nu este o țară în care aceste discrepanțe să se resimtă foarte pronunțat, însă avem, pe de altă parte o lipsă de încredere a candidaților în transparența companiilor atunci când deschid un proces de recrutare și, de multe ori, consideră că nepublicarea salariului în anunțul de angajare vine din dorința angajatorilor de a trage în jos piața salariilor. Tocmai de aceea, atunci când văd joburi care au salariul afișat, sunt mai tentați să aplice decât în cazul anunțurilor care nu au nicio specificație concretă despre grila salarială”, spune Ana Călugăru, Head of Communications eJobs.ro.

Citiți și: Roxana Drăghici, eJobs România: O nouă tendință pe piața muncii, alimentată de nevoia unor venituri mai mari

În momentul de față, aproape 8.000 de joburi postate pe eJobs.ro au salariul afișat. Numărul reprezintă aproximativ 30% din totalul de joburi disponibile. Până acum, domeniile care au manifestat cea mai mare deschidere din acest punct de vedere au fost retail, servicii, turism, transport / logistică, industria alimentară și construcții. Mai exact, domeniile care nu doar că au cele mai mari volume de angajări, dar care se și confruntă cu o rată ridicată a fluctuației de personal, astfel încât nevoia de a găsi candidați care să ocupe pozițiile rămase vacante este imediată.

Potrivit datelor Salario, comparatorul salarial marca eJobs, pentru aceste domenii, mediile salariale nete la nivel național variază între 3.700 și 5.000 de lei, astfel: angajații din turism câștigă în medie, 3.700 de lei pe lună, cei industria alimentară 3.800 de lei, în timp ce în retail media netă la nivel național este de 4.000 de lei. 4.300 de lei este salariul mediu net pentru angajații din servicii, 4.400 pentru cei din transport / logistică, 4.000 pentru transport / distribuție și 5.000 de lei pentru construcții.

Retailul, în topul domeniilor care angajează studenți și elevi pe timpul verii
Retailul, în topul domeniilor care angajează studenți și elevi pe timpul verii
Peste 40.000 de joburi au fost scoase în piață în ultima lună și jumătate, iar, dintre acestea, 16.000 se...
Aproape jumătate dintre joburile scoase în piață de la începutul anului aparțin angajatorilor mici și foarte mici
Aproape jumătate dintre joburile scoase în piață de la începutul anului aparțin angajatorilor mici și foarte mici
Aproape 7.500 de companii mici și foarte mici, cu cel mult 50 de angajați, au scos în piață mai mult de 50.000 de...

„Dincolo de faptul că va trebui să se alinieze la o măsură obligatorie, companiile înțeleg că o astfel de măsură va avea o serie de efecte pozitive, de la reducerea timpului necesar închiderii unei poziții – pentru că, știind salariul, candidații vor aplica mult mai țintit -, până la crearea unui avantaj competitiv pentru cei care oferă salarii peste media pieței. Datele noastre arată că anunțurile cu salariul afișat generează cu 40% mai multe aplicări decât celelalte, asta pentru că reușesc să câștige încrederea candidaților, care își doresc să lucreze pentru o companie pe care o asociază cu ideea de transparență.  Este, spre exemplu, o practică tot mai des întâlnită în rândul angajatorilor din străinătate care, astfel, pot atrage mai ușor candidații români, în condițiile în care, în ultimii ani, a scăzut disponibilitatea acestora pentru relocare în afara țării”, detaliază Ana Călugăru.

În acest moment, pe eJobs.ro, cea mai mare platformă de recrutare din România, sunt disponibile peste 30.000 de locuri de muncă.

eJobs: Topul celor mai transparente domenii în privința salariilor
eJobs: Topul celor mai transparente domenii în privința salariilor
Din cele 25.000 de joburi disponibile în acest moment pe eJobs.ro, aproape 9.000 au salariul afișat în anunțul de...
2023 pe piața muncii: 350.000 de joburi noi și 500.000 de candidați care au aplicat pentru cel puțin un job
2023 pe piața muncii: 350.000 de joburi noi și 500.000 de candidați care au aplicat pentru cel puțin un job
2023 a fost anul în care pe piața muncii s-a simțit puternic dorința candidaților de a-și găsi un nou loc de...
eJobs: 21.000 de joburi noi au fost scoase în piață de start-up-uri și companiile mici în această toamnă
eJobs: 21.000 de joburi noi au fost scoase în piață de start-up-uri și companiile mici în această toamnă
Start-up-urile și companiile mici, cu maximum 50 de angajați, au început toamna cu 21.000 de joburi noi scoase în...
eJobs: Joburile part-time reîncep să intre pe radarul candidaților
eJobs: Joburile part-time reîncep să intre pe radarul candidaților
Peste 62.000 de locuri de muncă part-time au fost scoase în piață de la începutul anului și până acum. Numărul...