Lidl, pe ultima sută de metri cu deschiderea primelor magazine din Serbia
Discounterul german Lidl va deschide luna viitoare primele 10 magazine din Serbia, scrie presa internațională. Informația nu a fost confirmată de oficialii companiei, însă potrivit unor surse apropiate, retailerul a achiziționat deja primul stoc de marfă, iar o parte din magazine sunt deja aprovizionate.
Lidl a achiziționat primul teren pe piața din Serbia în 2015, construcția primului magazin fiind finalizată la începutul lui 2016, acesta fiind practic o locație ”test”. Inițial, retailerul anunțase că primele magazine urmau să fie deschise anul trecut, însă inaugurările au fost amânate pentru 2018. În ceea ce privește strategia pe termen lung, Lidl are planuri ambițioase, pe listă fiind circa 100 de unități comerciale.
Lidl şi-a întregistrat compania în Serbia încă din decembrie 2010 şi de atunci au existat negocieri în mai multe oraşe cheie din ţară, cu populaţie de peste 30.000 de locuitori, incluzând aici Niš, Novi Sad, Kruševac, Šabac, Valjevo, Subotica, Zrenjanin şi Smederevo. Anul acesta germanii au inaugurat și primul centru de distribuție, în localitatea Stara Pzava, o investiție de 55 de milioane de euro.
Parte a grupului Schwarz, Lidl este unul dintre cele mai mari lanţuri de magazine din Europa, activând în 26 de țări europene şi având peste 100 de centre logistice ce asigură aprovizionarea a aproximativ 10.000 de magazine. Având mai mult de 170.000 de angajați, Lidl se numără printre primii 10 comercianți de produse alimentare la nivel mondial.