Kaufland trece pragul de afaceri de 10 mld. lei
Retailerul german Kaufland a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 10,09 miliarde lei, în ușoară creștere față de 2016 (9,69 miliarde lei), menținându-și astfel poziția de lider al pieței de retail din România.
În cursul anului trecut, Kaufland România a investit peste 700 milioane lei în modernizarea și extinderea rețelei de magazine. La final de 2017, retailerul avea pe plan local 117 magazine. În prezent, Kaufland numără 119 hypermarketuri.
,,Ne dorim să oferim un loc unde să te simți bine să îți petreci timpul și credem că am devenit mai mult decât un magazin - un adevărat partener al comunității. Iată că astăzi clienții pot găsi la Kaufland fie grădini urbane comunitare, fie un loc unde își pot încărca gratuit mașina electrică sau containere de reciclare a ambalajelor”, a spus Marco Hößl, Director General Kaufland România.
Anul trecut, compania a lansat prima rețea de grădini urbane comunitare, amplasate pe acoperișurile sau în exteriorul magazinelor sale și în școli (Grădinescu). De asemenea, Kaufland a inaugurat Raftul Românesc, primul program național pentru susținerea producătorilor români de carne de porc. Tot în 2017, compania și-a reinventat identitatea vizuală și a introdus concepte noi de galerii comerciale, precum Open Mall, Food Court sau magazine cu pereți din sticlă.
Peste 15.000 de români lucrau la Kaufland, în medie, de-a lungul anului trecut (+7% față de 2016), compania fiind cel mai mare angajator privat din țară. Kaufland România a anunțat în 2017 creșterea salariului minim al lucrătorilor comerciali la suma de 2.800 lei brut cu tichete de masă - ceea ce reprezintă cu peste 60% mai mult decât salariul minim în România – acordând beneficii precum asigurare de sănătate și zile de concediu de odihnă în plus.
Pentru anul 2018, retailerul a dublat bugetul de investiții în expansiune și modernizare, la peste 200 de milioane de euro și pregătește deschiderea a 10 noi magazine, inclusiv în orașe de dimensiuni mici. Compania va continua să sprijine comunitatea și să crească parteneriatele cu producătorii locali. În prezent, peste 70% din furnizorii Kaufland România sunt români.
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.300 de magazine în 7 țări.