Kaufland pune punct conflictului cu Unilever
Retailerul german Kaufland va relista produsele din portofoliul Unilever după mai bine de un an de absență la raft. Cele două companii au pus însă punct conflictului, ajungând la un acord de colaborare, a declarat un purtător de cuvânt al Kaufland, citat de publicația RetailDetail.
Astfel, primele produse Unilever ar trebui să se regăsească pe rafturile magazinelor Kaufland până la finalul lunii noiembrie, însă cel mai probabil gama completă va fi disponbilă până la finalul lunii ianuarie. Kaufland are o cifră de afaceri anuală de 22,6 miliarde de euro, iar aproximativ 2% din această valoare este generată de brandurile Unilever.
Kaufland a decis anul trecut, în luna septembrie, să delisteze aproximativ 480 de produse aparținând grupului Unilever pe fondul unei dispute în ceea ce privește prețurile de livrare, însă conflictul a escaladat până în punctul în care retailerul a hotărât să stopeze comercializare unor branduri ale producătorului, precum Axe, Ben & Jerry’s, Dove, Knorr, Lipton, Domestos, Rexona sau Coral.
Oficialii Unilever nu au vrut să comenteze cine a făcut primul pas pentru soluționarea conflictului, singura declarație fiind că ”noi nu comentăm contractele confidențiale cu partenerii noștri din retail”.
Disputele dintre retaileri și producători reprezintă un subiect cunoscut. Rar însă se întâmplă ca un astfel de conflict să escaladeze. O situație de acest gen a avut loc în cazul retailerului Edeka, ce a boicotat în repetate rânduri compania Nestlé .



