Kaufland pune punct aventurii în online
Retailerul german Kaufland a decis să renunțe la serviciul de comenzi online și livrare în Germania, la doar un an de la lansarea acestei inițiative în piață. Decizia are la bază îngrijorările retailerului privind costurile, dar și potențialul redus de a genera profitabilitate în viitor, scriu specialiștii de la IGD Retail Analysis.
Serviciul a fost inaugurat în luna octombrie anul trecut în Berlin și au existat planuri de a-l extinde și în Hamburg. Cu toate acestea, în luna noiembrie Kaufland a anunțat că a renunțat la decizia de a lansa platforma și în Hamburg, iar acum retailerul a confirmat închiderea acestui proiect.
”Anul trecut ne-a arătat că am reușit să convingem mulți clienți să folosească serviciul online oferit de Kaufland. Cu toate acestea, în ceea ce privește rentabilitatea, prețul și dezvoltarea pieței, am văzut că un serviciu de livrare în sectorul alimentar nu poate acoperi costurile. Chiar și în online, clienții ar trebui să se poată baza pe promisiunile noastre de preț. Prețurile mai mari pentru livrarea produselor alimentare nu reprezintă o opțiune pentru noi”, a declarat Patrick Kaudewitz, Președintele Consiliului de Administrație al Kaufland.
Kaufland nu este însă singurul retailer care are dificultăți cu divizia de online. Lidl a anunțat luna trecută că, cel puțin pentru moment, se va retrage de pe piața online a produselor alimentare. De cealaltă parte însă, Edeka a anunțat recent servicii suplimentare pentru platforma sa prin partenerul Bringmeister, un exemplu fiind livrarea comenzilor într-o oră în München.
Kaufland este parte a grupului Schwarz, al patrulea mare jucător la nivel mondial. Schwarz a raportat la nivelul anului 2016 afaceri de peste 90 de miliarde de euro. Kaufland operează peste 1.200 de magazine la nivel european, în Germania, Cehia, Polonia, Bulgaria, Croația, România și Slovacia și are nu mai puțin de 150.000 de angajați.





