Kaufland alocă 300.000 de euro pe an pentru strategia anti-plastic
Kaufland continuă demersurile de reducere a poluării și implementează o strategie anti-plastic în hypermarketul din strada Barbu Văcărescu, din Capitală, o premieră la nivel internațional. Astfel, printre schimbările ce au avut loc în magazin se numără înlocuirea a peste 90% din materialele consumabile de plastic de unică folosință cu materiale 100% biodegradabile sau compostabile, în timp ce toate ambalajele din zona de grill (pungi, tacâmuri, caserole, tăvițe, sosiere) sunt confecționate din materiale biodegradabile.
Costul asumat de Kaufland România pentru ca articolele consumabile folosite în magazin să fie sustenabile (biodegradabile și compostabile), este de patru ori mai mare, investiția companiei ajungând la aproximativ 300.000 euro pe an.
Odată cu implementarea acestei strategii anti-plastic Kaufland a introdus sacoșe din materiale biodegradabile la casele de marcat și a listat în magazin articole de unică folosință din materiale 100% biodegradabile sau compostabile ca alternativă la cele din plastic. Printre acestea se numără paie, farfurii, cuțite și furculițe, pahare, boluri. În plus, retailerul pune la dispoziție o infrastructură de reciclare de tip self-service, cu automate speciale pentru trei tipuri de ambalaje, inclusiv plastic. Aici, clienții pot recicla PET-uri (cu volum de până la 3 litri), sticlă și doze de aluminiu (cu volum de până la 1 litru) și vor primi drept răsplată un cupon de reducere ce poate fi folosit în magazin.
Inițiativa face parte dintr-o strategie mai amplă derulată de Kaufland de reducere a utilizării materialelor de plastic. Compania a anunțat delistarea din toate magazinele a articolelor marcă proprie din plastic precum bețișoarele pentru urechi, paie și vesela de unică folosință din plastic - ce urmează să fie înlocuite în toate țările cu alternative ecologice, până la sfârșitul lui 2019. De asemenea, până la finalul anului 2019, în magazinele Kaufland din România vor fi instalate și alte automate speciale de reciclare.
În plus, pe viitor, Kaufland și-a setat reducerea consumului de plastic în toate țările cu cel puțin 20% până în anul 2025 și va asigura reciclabilitatea în proporție de 100% a ambalajelor din plastic folosite pentru mărcile proprii.
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.300 de magazine în 7 țări și o rețea de 119 magazine în România. Compania a raportat pentru anul 2017 afaceri de 10,09 miliarde de lei, în creștere cu 4% față de anul precedent, pe plan local.



