Kaufland alocă 300.000 de euro pe an pentru strategia anti-plastic

Kaufland continuă demersurile de reducere a poluării și implementează o strategie anti-plastic în hypermarketul din strada Barbu Văcărescu, din Capitală, o premieră la nivel internațional. Astfel, printre schimbările ce au avut loc în magazin se numără înlocuirea a peste 90% din materialele consumabile de plastic de unică folosință cu materiale 100% biodegradabile sau compostabile, în timp ce toate ambalajele din zona de grill (pungi, tacâmuri, caserole, tăvițe, sosiere) sunt confecționate din materiale biodegradabile.   Kaufland alocă 300.000 de euro pe an pentru strategia anti-plastic

Costul asumat de Kaufland România pentru ca articolele consumabile folosite în magazin să fie sustenabile (biodegradabile și compostabile), este de patru ori mai mare, investiția companiei ajungând la aproximativ 300.000 euro pe an.

Odată cu implementarea acestei strategii anti-plastic Kaufland a introdus sacoșe din materiale biodegradabile la casele de marcat și a listat în magazin articole de unică folosință din materiale 100% biodegradabile sau compostabile ca alternativă la cele din plastic. Printre acestea se numără paie, farfurii, cuțite și furculițe, pahare, boluri. În plus, retailerul pune la dispoziție o infrastructură de reciclare de tip self-service, cu automate speciale pentru trei tipuri de ambalaje, inclusiv plastic. Aici, clienții pot recicla PET-uri (cu volum de până la 3 litri), sticlă și doze de aluminiu (cu volum de până la 1 litru) și vor primi drept răsplată un cupon de reducere ce poate fi folosit în magazin.

Inițiativa face parte dintr-o strategie mai amplă derulată de Kaufland de reducere a utilizării materialelor de plastic. Compania a anunțat delistarea din toate magazinele a articolelor marcă proprie din plastic precum bețișoarele pentru urechi, paie și vesela de unică folosință din plastic - ce urmează să fie înlocuite în toate țările cu alternative ecologice, până la sfârșitul lui 2019. De asemenea, până la finalul anului 2019, în magazinele Kaufland din România vor fi instalate și alte automate speciale de reciclare.

În plus, pe viitor, Kaufland și-a setat reducerea consumului de plastic în toate țările cu cel puțin 20% până în anul 2025 și va asigura reciclabilitatea în proporție de 100% a ambalajelor din plastic folosite pentru mărcile proprii.

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.300 de magazine în 7 țări și o rețea de 119 magazine în România. Compania a raportat pentru anul 2017 afaceri de 10,09 miliarde de lei, în creștere cu 4% față de anul precedent, pe plan local.


 

Kaufland, investitii in actiuni ESG pe plan local in 2023
Kaufland România, investiții de peste 63 mil. euro în inițiative de ESG în 2023
Kaufland România a investit peste 63 de milioane de euro în inițiative de ESG în 2023, potrivit Raportului de sustenabilitate aferent anului...
Nestlé și Kaufland extind rețeaua de colectare a capsulelor Nescafé Dolce Gusto la nivel național
Nestlé și Kaufland extind rețeaua de colectare a capsulelor Nescafé Dolce Gusto la nivel național
Nestlé și Kaufland România își consolidează angajamentul față de mediu prin extinderea la nivel național a rețelei de colectare a...
Marco Höβl, Kaufland:„Am accelerat ritmul investițiilor sustenabile în trei direcții clare”
Marco Höβl, Kaufland: „Am accelerat ritmul investițiilor sustenabile în trei direcții clare”
Sustenabilitatea joacă un rol esențial pentru Kaufland și, pentru că orice viziune necesită consecvență, anul 2023 a consolidat direcțiile...
Kaufland, la al 22-lea magazin din București
Kaufland, la al 22-lea magazin din București
Kaufland România deschide un nou magazin în Capitală. Acesta este al 22-lea magazin Kaufland din București și al 171-lea la nivel...