Jumbo Goor, un concept care pune în centru sustenabilitatea

În ultimii ani, odată cu noile reglementări privind grija față de mediu și dialogul purtat la nivel global pe subiectul dezvoltării durabile, sustenabilitatea a devenit un concept tot mai popular. Dacă pe plan local retailerii fac pași mărunți pentru a implementa astfel de inițiative sau pentru a optimiza formatul magazinelor, în regiunea Benelux, lanțul de retail alimentar Jumbo a deschis cel mai sustenabil supermarket, un adevărat ansamblu de practici și construcții durabile, din materiale certificate și cu un consum redus de resurse. 

Un studiu derulat de EY România anul trecut arată că rolul pe care îl are sustenabilitatea în strategia de dezvoltare a companiilor începe să devină tot mai bine definit la nivelul managementului, fie că este vorba despre gestionarea impactului pe care îl are activitatea companiei, fie despre crearea de valoare pe termen lung pentru părțile interesate. Având în vedere că la nivel global sectorul construcțiilor este responsabil pentru 30% din emisiile de gaze cu efect de seră, mișcarea retailerilor de a investi și dezvolta concepte de clădiri și magazine sustenabile pare una firească.

În luna martie, lanțul de retail alimentar Jumbo, al doilea jucător din Olanda, care numără peste 680 de locații, a inaugurat un supermarket în Goor, considerat a fi cel mai sustenabil magazin din Benelux(regiune economică compusă din Belgia, Olanda și Luxemburg n.r.). Noua unitate a companiei, construită din materiale ecologice și la realizarea căreia s-au folosit tehnologii de economisire a energiei, reprezintă cartea de vizită a Jumbo în domeniul sustenabilității, precum și pariul antreprenorilor Tijn și Niek Leussink, care dețin magazinul din Goor, alături de alte locații ale retailerului.

Jumbo Goor, model circular

În noua locație din Goor, Olanda, sustenabilitatea este elementul cheie. Aspectele de durabilitate au fost luate în considerare atât în designul magazinului, cât și în gama de produse oferită spre comercializare. Conceptul inovator al supermarketului Jumbo se remarcă atât printr-un design fresh, cât și prin faptul că a fost construit din materiale durabile și economice, precum lemn certificat FSC, provenit din păduri gestionate durabil.

Supermarketul dispune de un acoperiș verde, pe o suprafață de 2.850 de metri pătrați au fost cultivate plante sedum și este dotat cu 360 de panouri solare, care asigură eficiența energetică a întregii clădiri. Căldura reziduală eliberată de rafturile frigorifice și congelatoare asigură o temperatură optimă în cadrul noului magazin Jumbo. În cazul în care este necesară încălzirea suplimentară, supermarketul este dotat cu o pompă de căldură.

În plus, dispune de suficientă lumină naturală, dar este iluminat și cu LED-uri, realizate și acestea din plastic reciclat. Un sistem special de ventilație asigură o calitate optimă a aerului, adaptată nevoilor clienților și angajaților. Mai mult, zona din jurul proprietății este proiectată ecologic pentru a susține ecosistemul natural și dispune de diverse accesorii pentru viețuitoare, precum cuiburi pentru păsări. Nu în ultimul rând, locația dispune și de o stație de încărcare pentru autovehiculele electrice.

Citește articolul complet AICI. 

Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Pentru Coca-Cola HBC România ultimii ani au atins puncte nevralgice în ceea ce privește predictibilitatea, legislația, impozitarea,...
Marco Höβl, Kaufland:„Am accelerat ritmul investițiilor sustenabile în trei direcții clare”
Marco Höβl, Kaufland: „Am accelerat ritmul investițiilor sustenabile în trei direcții clare”
Sustenabilitatea joacă un rol esențial pentru Kaufland și, pentru că orice viziune necesită consecvență, anul 2023 a consolidat direcțiile...
Sustenabilitatea, oportunitatea retailerilor de a transforma sistemul alimentar
Sustenabilitatea, oportunitatea retailerilor de a transforma sistemul alimentar
Companiile din industria alimentară sunt mai mult ca oricând supuse unor presiuni extraordinare pentru a face pași tangibili către...
Concepte de retail inovatoare care transformă experiența de cumpărături
Concepte de retail inovatoare care transformă experiența de cumpărături
Retailul fizic trece printr-o serie de transformări de câțiva ani buni, cea mai mare "amenințare" venind din partea comerțului electronic care a...