Început de an modest pentru Carrefour pe piața locală

Retailerul francez Carrefour a raportat pentru primul trimestru al acestui an o cifră de afaceri de 555 de milioane de euro, în creștere cu 4,4% față de aceeași perioadă din 2021. În termeni like-for-like (excluzând vânzările magazinelor deschise în ultimele 12 luni n.r.) avansul a fost de 1,6%, rezultat care poziționează piața locală în top cinci la capitolul evoluție pozitivă a cifrei de afaceri. Început de an modest pentru Carrefour pe piața locală

Cele mai bune rezultate au fost raportate în regiunea America Latină, Argentina și Brazilia conducând creșterea reailerului francez cu un avans al vânzărilor like-for-like de 62,2%, respectiv 7,5% în intervalul menționat. Dacă ne raportăm la evoluția Carrefour în Europa, Polonia și Spania au înregistrat o performanță peste cea raportată pe piața locală, marcând un plus de 5,5%, respectiv 3,4% al vânzărilor organice. În Franța, piața de origine a Carrefour, retailerul a rămas la același nivel cu primul trimestru al anului 2021, segmentul de convenience fiind singurul canal pe trend ascendent, cu o creștere de 9,4%.


Te-ar putea interesa și: Vincent Rochefort, Carrefour: „În România mai avem loc pentru a scrie istorie pe segmentul de proximitate”


La nivel de grup, Carrefour a încheiat primul trimestru al acestui an cu venituri de 20,23 de miliarde de euro, marcând o creștere de 3,4%, atât din perspectivă organică, cât și dacă luăm deschiderile din ultimele 12 luni. Retailerul opera la finalul primului trimestru un total 16.425 de unități comerciale, dintre care 129 deschise în ultimul trimestru. Tot în perioada ianuarie – martie, Carrefour a renunțat la 79 de locații în încercarea de optimizare a businessului.

De la intrarea pe piața locală în anul 2001, când a deschis primul hypermarket din România, Carrefour a implementat un plan de dezvoltare în regim multiformat, continuând să deschidă magazine de tip hypermarket, supermarket, express și Supeco, brandul său de discount. Astfel, retailerul a ajuns la finalul anului trecut la o prezență de 365 de magazine, dintre care 43 hypermarketuri, 188 de supermarketuri, 108 magazine de proximitate în format Express, cât și 26 de magazine Supeco, având o amprentă națională extinsă. În primul trimestru al acestui an, Carrefour a anunțat un parteneriat cu Rompetrol Downstream pentru implementarea unui proiect pilot ce vizează deschiderea unor magazine de proximitate Carrefour Express în zona hei a benzinăriilor Rompetrol. Proiectul se derulează în două stații.

carrefour hipermarket, magazin Romania, categoria de legume si fructe, fotografie publicata in Revista Progresiv
România conduce creșterea Carrefour în Europa în primul trimestru
Retailerul francez Carrefour a raportat pe piața din România o cifră de afaceri de 725 de milioane de euro (incluzând TVA), pentru primul...
Carrefour România, pe podiumul creșterii la nivel de grup în 2023
Carrefour România, pe podiumul creșterii la nivel de grup în 2023
Carrefour România a încheiat 2023 pe plus, bifând o cifră de afaceri de 2,9 miliarde de euro, în creștere de 7% prin comparație cu anul...
România rămâne în topul celor mai performante țări pentru Carrefour în S1
România rămâne în topul celor mai performante țări pentru Carrefour în S1
Retailerul francez Carrefour a încheiat primele șase luni ale acestui an cu o cifră de afaceri de 1,32 de miliarde euro, în creștere cu 11,3%...
România, a doua cea mai mare creștere pentru Carrefour la nivel european
România, a doua cea mai mare creștere pentru Carrefour la nivel european
Retailerul francez Carrefour a încheiat primul semestru al acestui an cu o cifră de afaceri de 1,189 miliarde de euro, în creștere cu 6,7%...
Carrefour România anunță noua conducere a departamentelor de Property și Expansiune
Carrefour România anunță noua conducere a departamentelor de Property și Expansiune
Carrefour România își consolidează echipele de Property și Expansiune, în contextul în care susținerea amprentei fizice rămâne un obiectiv...
Carrefour începe 2021 pe minus pe piața din România
Carrefour începe 2021 pe minus pe piața din România
Retailerul francez Carrefour a raportat pentru primul trimestru al acestui an o cifră de afaceri de 540 de milioane de euro, în scădere cu 1,1%...