Început de an modest pentru Carrefour pe piața locală
Retailerul francez Carrefour a raportat pentru primul trimestru al acestui an o cifră de afaceri de 555 de milioane de euro, în creștere cu 4,4% față de aceeași perioadă din 2021. În termeni like-for-like (excluzând vânzările magazinelor deschise în ultimele 12 luni n.r.) avansul a fost de 1,6%, rezultat care poziționează piața locală în top cinci la capitolul evoluție pozitivă a cifrei de afaceri.
Cele mai bune rezultate au fost raportate în regiunea America Latină, Argentina și Brazilia conducând creșterea reailerului francez cu un avans al vânzărilor like-for-like de 62,2%, respectiv 7,5% în intervalul menționat. Dacă ne raportăm la evoluția Carrefour în Europa, Polonia și Spania au înregistrat o performanță peste cea raportată pe piața locală, marcând un plus de 5,5%, respectiv 3,4% al vânzărilor organice. În Franța, piața de origine a Carrefour, retailerul a rămas la același nivel cu primul trimestru al anului 2021, segmentul de convenience fiind singurul canal pe trend ascendent, cu o creștere de 9,4%.
Te-ar putea interesa și: Vincent Rochefort, Carrefour: „În România mai avem loc pentru a scrie istorie pe segmentul de proximitate”
La nivel de grup, Carrefour a încheiat primul trimestru al acestui an cu venituri de 20,23 de miliarde de euro, marcând o creștere de 3,4%, atât din perspectivă organică, cât și dacă luăm deschiderile din ultimele 12 luni. Retailerul opera la finalul primului trimestru un total 16.425 de unități comerciale, dintre care 129 deschise în ultimul trimestru. Tot în perioada ianuarie – martie, Carrefour a renunțat la 79 de locații în încercarea de optimizare a businessului.
De la intrarea pe piața locală în anul 2001, când a deschis primul hypermarket din România, Carrefour a implementat un plan de dezvoltare în regim multiformat, continuând să deschidă magazine de tip hypermarket, supermarket, express și Supeco, brandul său de discount. Astfel, retailerul a ajuns la finalul anului trecut la o prezență de 365 de magazine, dintre care 43 hypermarketuri, 188 de supermarketuri, 108 magazine de proximitate în format Express, cât și 26 de magazine Supeco, având o amprentă națională extinsă. În primul trimestru al acestui an, Carrefour a anunțat un parteneriat cu Rompetrol Downstream pentru implementarea unui proiect pilot ce vizează deschiderea unor magazine de proximitate Carrefour Express în zona hei a benzinăriilor Rompetrol. Proiectul se derulează în două stații.