Impactul pandemiei în retailul britanic, estimat la aproape 13 miliarde de lire

Pentru Executivul britanic, răspândirea noului coronavirus reprezintă cea mai mare amenințare cu care Regatul Unit s-a confruntat în ultimele decenii, iar impactul economic se traduce prin sume cu multe zerouri. Impactul pandemiei în retailul britanic, estimat la aproape 13 miliarde de lire

O estimare preliminară făcută de analiștii Global Data arată că sectorul de retail va raporta în acest an vânzări mai mici cu 12,6 miliarde de lire sterline în raport cu 2019. Ca termen de comparație, suma reprezintă mai mult decât toate vânzările anuale raportate de Aldi în Marea Britanie.

„În timp ce piața alimentară va crește cu cel mai rapid ritm de zeci de ani, asta nu va opri piața generală din picaj pentru că cererea pentru produse non-alimentare va scădea cu 8,9%. Impactul asupra sectorului non-food este în acest moment mai mare decât în timpul crizei financiare din 2009 când vânzările au scăzut cu 2,9%”, declară Patrick O'Brien, Directorul UK Retail Research din cadrul Global Data.

Potrivit companiei, vârful pandemiei va fi atins în luna aprilie, iar majoritatea magazinelor vor fi închise sau cu activitatea grav afectată. Cererea pentru produse non-alimentare va începe să crească abia în luna iunie, dar sumele cheltuite pentru acestea vor fi tot mici.

În ceea ce privește piața alimentară, Global Data estimează că va crește cu o cifră record în 2020 – 7,1%, adică încă 6,8 miliarde de lire față de estimările inițiale privind cheltuielile din acest an. „Această suplimentare provine dintr-o creștere semnificativă a volumului vânzărilor. Consumatorii cumpără mai mult decât au nevoie de la supermarketuri, în special alimente și produse de uz casnic”, completează Patrick O'Brien.

Însă, când vine vorba de sectorul de îmbrăcăminte și încălțăminte, estimările privind vânzările indică o scădere de 20,6% în 2020, până la 11,1 miliarde de lire. Ca termen de comparație, este echivalent cu vânzările anuale cumulate ale celor trei lideri: Primark, Marks&Spencer și Next. Unele dintre colecțiile noi au fost anulate având în vedere că magazinele rămân închise. Și, deși rămâne opțiunea de a comanda online, consumatorii nu sunt dispuși să cheltuiască în această perioadă pentru produse care nu sunt alimente ori de uz casnic.

GlobalData se așteaptă ca valoarea totală a pieței de retail din Marea Britanie să ajungă la 333,7 miliarde de lire în acest an față de prognoza inițială care indica 346,3 miliarde de lire sterline. Este vorba despre o scădere cu 1,7% față de nivelul din 2019, deși estimarea de la începutul acestui an anunța o creștere generală de 2%. De asemenea, compania estimează că piața îşi va reveni în 2021, dar nu peste nivelul din 2019.

 

 

Discounterul Aldi are pe listă investiții de peste 600 mil. euro în UK
Discounterul Aldi are pe listă investiții de peste 600 mil. euro în UK
Discounterul german Aldi și-a bugetat investiții de peste 550 de milioane de lire sterline (644 milioane de euro) în extinderea rețelei de...
Inflația și puterea de cumpărare redusă, principalele provocări pentru retaileri în 2023
Inflația și puterea de cumpărare redusă, principalele provocări pentru retaileri în 2023
Cifrele de vânzări și trafic înregistrate de piața de retail din România în prima jumătate a acestui an au depășit nivelurile...
Toamna se numără efectele adverse: impactul deciziilor de contracarare a inflației
Toamna se numără efectele adverse: impactul deciziilor de contracarare a inflației
Deși rata inflației este în scădere în România, prețurile alimentelor continuă să fie peste nivelul din vara anului 2022, în ciuda...
Aldi se extinde în Marea Britanie în ciuda profitului în scădere
Aldi se extinde în Marea Britanie în ciuda profitului în scădere
Aldi, unul dintre cei mai importanți jucători pe piața de retail din Marea Britanie vrea să grăbească expansiunea pe piața britanică și să...