Impactul pandemiei asupra parcurilor de retail, de două ori mai scăzut decât în cazul mallurilor

Parcurile de retail din România s-au dovedit a fi mult mai reziliente în timpul pandemiei decât mallurile, cifra de afaceri a companiilor care dețin astfel de proprietăți scăzând pe parcursul anului 2020 cu 9,5%, față de un recul de 20,6% în cazul mallurilor, conform unei analize a companiei de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox, care a luat în calcul rezultatele financiare a peste 60 de proiecte de retail modern. Impactul pandemiei asupra parcurilor de retail, de două ori mai scăzut decât în cazul mallurilor

Rezultatele indică o scădere medie a cifrei de afaceri de 18,5% comparativ cu anul 2019, ultimul an fără restricții de funcționare, de la 607 mil. euro la 495 mil. euro, astfel că proprietarii de centre comerciale (malluri și parcuri de retail) din România au avut un impact de circa 112 milioane de euro în venituri, ca urmare a situației pandemice. Impactul mai puternic al pandemiei asupra mallurilor este explicat prin închiderea pe perioade destul de lungi de timp a magazinelor neesențiale cu acces din interior, precum și a cinematografelor și restaurantelor, două categorii de chiriași care au de regulă o prezență mult mai ridicată în cadrul mallurilor.

Vezi și: 2021 se conturează ca un nou an record pentru piața de industrial, influențat și de evoluția retailului

„Analiza noastră confirmă sentimentul pieței în ceea ce privește performanțele proiectelor de retail modern, în special a parcurilor de retail ce au reușit să diminueze considerabil pierderile generate de pandemie și de restricțiile adoptate pentru combaterea acesteia. Mai mult, dacă ne uităm la proiectele aflate în acest moment în construcție sau în diverse stadii de planificare, observăm că tot parcurile de retail vor predomina, acest tip de dezvoltare fiind preferat datorită unor costuri mai mici de construcție și a unei tipologii de chiriași mai puțin afectată de situații economice sau sanitare speciale", spune Vlad Săftoiu, Research Analyst, Cushman & Wakefield Echinox.

Cushman & Wakefield Echinox, afiliatul exclusiv al Cushman & Wakefield în România, deținut și operat independent, cuprinde o echipă de peste 80 de profesioniști și colaboratori ce oferă o gamă completă de servicii investitorilor, dezvoltatorilor, proprietarilor și chiriașilor. 

 

Veniturile în retail au crescut cu 11% în 2023
Românii au cheltuit mai mult în marile rețele de retail în 2023, suma totală ajungând la 36 de miliarde de euro, cu 11% mai mult decât în...
Cristina Lupașcu, numită Head of Marketing în cadrul Cushman & Wakefield Echinox
Cristina Lupașcu, numită Head of Marketing în cadrul Cushman & Wakefield Echinox
Cushman & Wakefield Echinox o numește pe Cristina Lupașcu, specialist cu o experiență de peste 20 de ani în piața media și în sectorul...
Livrările de spații de retail, la maximul ultimilor șapte ani
Livrările de spații de retail, la maximul ultimilor șapte ani
Dezvoltatorii au livrat anul trecut 11 proiecte de retail, totalizând aproximativ 215.000 de metri pătrați, un nivel record al ultimilor șapte...
Inflația și puterea de cumpărare redusă, principalele provocări pentru retaileri în 2023
Inflația și puterea de cumpărare redusă, principalele provocări pentru retaileri în 2023
Cifrele de vânzări și trafic înregistrate de piața de retail din România în prima jumătate a acestui an au depășit nivelurile...
Noriel își extinde rețeaua națională cu un nou magazin
Noriel își extinde rețeaua națională cu un nou magazin
Noriel, liderul pietei de retail de jucarii si jocuri din România, deschide un magazin în centrul comercial Botoșani Shopping Center, unul dintre...
Peste 230.000 metri pătrați de spații ar putea fi livrați în 2023, maximul ultimilor 6 ani
Peste 230.000 metri pătrați de spații ar putea fi livrați în 2023, maximul ultimilor 6 ani
Activitate efervescentă pe piața dezvoltărilor de retail în 2023: livrările de spații comerciale vor crește semnificativ în 2023, în...