Glovo lansează programul Glovo Local, prin care sprijină IMM-urile din industria de retail
În contextul inflației accelerate și a creșterii prețurilor la utilități, Glovo lansează Glovo Local, un nou program pentru întreprinderile mici și mijlocii din industria de retail și restaurante ce susține digitalizarea acestora.
Lansat în toate cele 25 de piețe în care operează platforma, Glovo Local este primul astfel de program din Europa, Africa și Asia care oferă un portofoliu de servicii și soluții pentru întreprinderile mici și mijlocii, specifice nevoilor acestora într-un singur website. Serviciile disponibile includ soluții digitale și operaționale pentru propriile canale și magazine - instrumente dedicate care să-i ajute să-și gestioneze operațiunile și să-și dezvolte afacerile prin tehnici de marketing și publicitate. Toate acestea sunt încorporate într-un ecosistem de oportunități de învățare și dezvoltare, cu tutoriale dedicate și asistență.
Lansarea Glovo Local coincide cu publicarea studiului Glovo realizat de Ipsos în perioada octombrie - noiembrie 2022, pe un eșantion de 304 respondenți. Acesta are în focus gradul de digitalizare al IMM-urilor. Conform rezultatelor studiului, afacerile din România au destul de mult apetit pentru digitalizare, jumătate considerându-se „early adopters”. Studiul mai relevă și că 39% dintre IMM-uri nu se consideră pregătite pentru posibile crize globale, însă 59% dintre companii cred că un partener din zona de tehnologie le va ajuta să rămână competitive în piață. Aproape o treime din IMM-urile care s-au digitalizat în timpul pandemiei, dar s-au oprit de atunci din cauza ridicării restricțiilor, raportează că funcționează în „regim de supraviețuire”.
„La nivel global, Glovo își propune să ajungă la pragul de 250.000 de afaceri locale mici până la sfârșitul anului 2023, iar în România o parte semnificativă a partenerilor noștri sunt afaceri mici în care credem cu tărie. Suntem conștienți de rolul pe care îl jucăm în dezvoltarea acestor businessuri și, odată cu Glovo Local, punem la dispoziție un set complet de resurse special gândite pentru aceste afaceri. Folosind instrumentele oferite de Glovo Local îi putem ajuta să ajungă la mai mulți clienți și să își consolideze prezența pe piețele în care operează”, a precizat Iustinian Belghir, General Manager Glovo România și Moldova.
Glovo este una dintre cele mai importante aplicații de livrare din mai multe categorii care conectează utilizatorii cu companii și curieri, oferind servicii la cerere de la restaurante locale, băcănii și supermarketuri, farmacii și magazine de vânzare cu amănuntul. Fondată în 2015 la Barcelona, operează în 25 de țări din Europa, Asia Centrală și Africa.