Europa de Est, regiunea cu cea mai bună evoluție pentru Metro Cash&Carry

Metro Cash&Carry a dat publicității rezultatele financiare pentru primele 9 luni din anul financiar 2014/15 (ce s-a încheiat la data de 30 iunie), raportând o scădere a vânzărilor de 2,5% până la 22,3 miliarde de euro, în principal ca urmare a deprecieri masive a rublei în Rusia. În monedele locale însă vânzârile au stagnat. Profitul companiei înainte de dobânzi și taxe s-a majorat cu 6.1% până la 759 milioane de euro. Europa de Est, regiunea cu cea mai bună evoluție pentru Metro Cash&Carry

Cea mai bună performeră din punct de vedere al regiunilor a fost Europa de Est, zonă din care face parte și România, unde divizia de cash&carry a grupului german a avansat cu 4,2% în ceea ce privește vânzările like-for-like în monedă locală, ajungând la 7,8 miliarde de euro. În ciuda situației din Rusia, compania se arată în continuare încrezătoare că această piață își va păstra profitabilitatea mai ales că “suntem mult mai agresivi în ceea ce privește managementul costurilor”.


Citește și: 


În Germania și Europa Occidentală, Metro Cash&Carry a continua să raporteze vânzări comparabile negative, -1,8% și respectiv -1,1% în primele nouă luni ale anului financiar 2014-2015. Raportul precizează însă că raportat la aceeași perioadă a anului financiar anterior performanțele în aceste regiuni s-au îmbunătățit, iar două dintre piețele sensibile -  Spania și Italia - au raportat creșteri ale vânzărilor comparabile. Nu în ultimul rând, în regiunea Asia/Africa, vânzările like-for-like au crescut în monedă națională cu 1,6% până la 3,2 miliarde de euro.

Divizia de livrări a Metro Cash&Carry și-a continuat trendul pozitiv, crescând cu 13,1% până la 2,3 miliarde de euro. Este pentru prima dată când business de livrări directe a depășit pragul de 10% din totalul vânzărilor companiei.

Între octombrie 2014 și iunie 2015, Metro Cash&Carry a deschis 17 noi magazine: 9 în Rusia, 4 în China și câte unul în Croația, Serbia, India și Turcia. De asemenea, la final de 2014, compania a închis cele cinci unități pe care le opera în Danemarca, iar în ianuarie 2015 a fost vândută și rețeaua din Grecia, formată din 9 magazine. Despre această din urmă tranzacție însă, reprezentanții companiei au precizat că decizia nu a avut nicio legătură cu situația macroeconomică din această piață. Metro Cash&Carry a mai închis câte un magazin și în Italia, Bulgaria, Serbia, România și China. Astfel, la finalul celor 9 luni din anul financiar 2014/15, compania opera 764 de magazine în 26 de țări: 107 în Germania, 232 în Europa Occidentală, 290 în Europa de Est și 135 în Asia.

Tot în aceste 9 luni, Metro Cash&Carry a anunțat o nouă structură organizațională și se așteaptă ca implementarea Noului Model Operațional să fie la 100% până în octombrie 2016. Mai multe despre strategia Metro Cash&Carry puteți citi aici. 

La nivel de grup, vânzările Metro - care mai deține rețeaua de supermarketuri Real și magazinele de electronice Media Saturn - au înregistrat un declin de 1,2% până la 45 de miliarde de euro în primele 9 luni ale anului financiar 2014/15, o influență importantă având-o vânzarea businessului Real din Europa de Est și evoluția negativă a schimbului valutar. În termeni comparabili vânzările au crescut însă cu 1,6%.

Cele mai recente date publicate la Ministerul de Finanțe arată în dreptul companiei o cifră de afaceri de 4.488,6 milioane de lei în 2014, în scădere cu 5% față de anul precedent.

Metro România, investiții în dezvoltarea rețelei cash&carry după 11 ani
Metro România, investiții în dezvoltarea rețelei cash&carry după 11 ani
Metro România reia investițiile în expansiune după 11 ani și anunță relocarea magazinului Metro Punct din Buzău și transformarea acestuia...
Rețeaua LaDoiPași, deținută de Metro, a ajuns la 1.470 de magazine
Rețeaua LaDoiPași, deținută de Metro, a ajuns la 1.470 de magazine
LaDoiPași, rețeaua de magazine în sistem de franciză deținută de Metro Cash&Carry, a continuat să se extindă într-un ritm alert, iar anul...
 METRO susține antreprenorii din sectorul HoReCa prin noua campanie de Crăciun: „Uită de gătit”
METRO susține antreprenorii din sectorul HoReCa prin noua campanie de Crăciun: „Uită de gătit”
În contextul Covid-19, când vânzările pe care le aduce acest sezon industriei HoReCa nu sunt cele așteptate, METRO a lansat la nivel global...
Metro, vânzări cu 2% mai mari în Europa de Est în Q4
Metro, vânzări cu 2% mai mari în Europa de Est în Q4
Grupul german Metro AG a raportat pentru trimestrul patru din anul financiar 2019/2020, care s-a încheiat la 30 septembrie, un nivel al veniturilor...