Cum a transformat Kaufland cel mai vechi magazin al său din piața locală [GALERIE FOTO]

La 14 ani de la intrarea pe piața din România, Kaufland dă o față nouă magazinului din Colentina, primul său hypermarket operat pe piața locală. Vorbim despre un nou concept de hypermarket, implementat în premieră în România și care este “diferit de standardul Kaufland cu care cumpărătorii sunt obișnuiți” – după cum au declarat reprezentanții companiei germane.

Cu ce schimbări vine la pachet magazinul Kaufland Colentina? ”Cu raioane noi precum Sushi Bar, Fresh Bar, rotiserie interioară sau zone de degustare a produselor, noul concept implementat oferă o experiență de shopping complet modernizată, inspirată din universul mall-urilor”, a precizat Cristi Buciuman, Director de Logistică și Project Manager.

Astfel, transformările includ atât raioane noi precum Sushi Bar, Fresh Bar, Sandwich Bar, rotiserie interioară, cât și un design nou, implementat atât în interior, cât și în exterior -  la punctul Grill și în parcare. Totodată, magazinul are o poziționare nouă a categoriilor, ce ține cont de obiceiurile de cumpărare ale clienților prin alăturarea produselor complementare.

”În premieră am introdus un Fresh Bar ce oferă clienților posibilitatea de a-și prepara propria salată pe loc. Raionul oferă salate gata preparate, snackuri din legume proaspete, dar și o zonă de smoothie sau sucuri gata ambalate. În plus, vitrina asistată devine elementul central al magazinului și, pentru a optimiza timpul de așteptare la raioanalele cu servire asistată am implementat vitrine tip bar-service, care oferă un sortiment de aproximativ 400 de produse proaspete gata ambalate”, a mai punctat reprezentantul Kaufland.

Traseu de cumpărături simplificat

Pentru a ajuta clienții să găsească mai rapid produsele de care au nevoie, noul concept implementează raioanele cu articole complementare. De exemplu, lângă brutărie clienții vor găsi și produse ce însoțesc de obicei produsele de panificație - precum cafea, ceai, specialități tartinabile, miere, gemuri etc.

Magazinul include, de asemenea, și cele mai noi concepte lansate de Kaufland, Tabac Shop și buticul de frumusețe K-Beauty.

Buget de 200 de milioane de euro în 2019

În ceea ce privește posibilitatea de extindere a proiectului, reprezentanții companiei spun că noul concept este un test, deschiderile și remodelările viitoare fiind sub conceptul standard Kaufland.

Pentru anul acesta avem un buget de 200 de milioane de euro, care va fi direcționat atât în remodelări, cât și în extindere. Ne-am propus să deschidem cel puțin 10 magazine noi. Dacă vom depăși acest prag, atunci și investițiile vor crește direct proporțional. Cât despre cum se imparte bugetul între remodelări și extindere, ponderea diferă de la an la an, în funcție de numărul deschiderilor, dar și de unitățile pe care reușim să le remodelăm. Acum suntem într-un proces de remodelare la nivel național, proces care nu se va încheia pentru că vorbim până la urmă despre un ciclu. Dar anul acesta ponderea este în favoarea magazinelor noi”, a precizat Valer Hancaș, Corporate Affairs & Communication Manager Kaufland România.

Cât despre investiția în noul concept, reprezentanții companiei au precizat că este peste media investițiilor alocate în magazinele pe care le remodelează.

Retailerul german Kaufland operează pe piața locală 125 de unități comerciale. Pentru anul finaciar 2018 compania a raportat o cifră de afaceri de 10,8 miliarde de lei, menținându-și astfel poziția de lider al pieței locale de retail. Prin comparație cu 2017, retailerul a marcat o creștere a afacerilor de 7%. ”Ne dorim să păstrăm trendul de creștere din ultimii ani, însă dacă vom încheia acest an cu toate deschiderile pe care ni le-am propus, creșterea va fi mai mare față de ce a însemnat 2018 versus 2017”, a mai precizat Valer Hancaș.

Bilanțul Kaufland la 18 ani după primul magazin deschis în România
Bilanțul Kaufland la 18 ani după primul magazin deschis în România
La 18 ani de la intrarea pe piața din România, Kaufland a devenit un jucător dominant în sectorul de retail, fiind la finalul anului trecut pe...
Kaufland România pune la bătaie peste 300 de milioane de euro pentru investiții în 2023
Kaufland România pune la bătaie peste 300 de milioane de euro pentru investiții în 2023
Kaufland alocă un buget de peste 300 milioane de euro pentru investiții pe plan local pentru anul acesta. Bugetul este în linie cu investițiile...
Cum arată cel mai nou hypermarket Kaufland România, magazinul 1.500 la nivel de grup
Cum arată cel mai nou hypermarket Kaufland România, magazinul 1.500 la nivel de grup
Kaufland continuă investițiile în expansiune și inaugurează în România magazinul cu numărul 1.500, la nivel de companie. Pe piața locală,...
Kaufland deschide al doilea magazin dintr-un mall
Kaufland deschide al doilea magazin dintr-un mall
Retailerul Kaufland inaugurează al doilea hypermarket al rețelei situat într-un centru comercial, la Oradea, după ce, în urmă cu trei ani,...