Creștere de două cifre pentru Delhaize în România, în 2015
Grupul belgian Delhaize a înregistrat în anul financiar 2015 o creștere de două cifre a cifrei de afaceri în România, potrivit datelor preliminare publicate de companiei. La nivelul regiunii, veniturile companiei au înregistrat anul trecut un avans de 10,2% comparativ cu 2014, ajungând la 3,4 miliarde de euro, la rate de schimb identice.
”Avansul a fost susținut de creșterea de două cifre a vânzărilor în România și de o creștere solidă în Grecia și Serbia. În plus, o contribuție importantă a avut-o extinderea rețelei de magazine în România și Grecia”, se arată în comunicatul publicat. În ceea ce priveste vânzările comparabile, acestea au înregistrat un avans de 3,5%.
Și în trimestrul al patrulea veniturile Delhaize în Europa de Sud-Est au fost pe plus, înregistrând o creștere de 13,5% față de aceeași perioadă a anului 2014, ajungând la 942 de milioane de euro. Vânzările magazinelor în termeni comparabili au fost robuste, ajungând la 7,8%.
La nivel de grup, în 2015, Delhaize a înregistrat o creștere a veniturilor de 15,6% în termeni comparabili, la rate de schimb identice, până la 24,39 miliarde de euro, în timp ce profitul operațional a fost de 870 de milioane de euro. Cât despre rezultatele din trimestrul al patrulea la nivelului grupului, compania a înregistrat venituri de 5,79 miliarde de euro, în creștere cu 14,2% față de aceeași perioadă a lui 2014.
Comentând rezultatele financiare, Frans Muller, Președintele și CEO-ul companiei, a spus: ”În 2015, în linie cu strategia pe care am anunțat-o acum doi ani, ne-am menținut focusul pe clienți și pe maximizarea inițiativelor strategice. În Belgia suntem într-un stadiu avansat cu Planul de Transformare, iar în Statele Unite ale Americii am făcut progrese semnificative cu inițiativa noastră strategică de relansare a 162 de magazine Food Lion sub bannerul ”Easy, Fresh & Affordable”. Costurile sunt sub control, iar vânzările sunt în conformitate cu planul stabilit inițial. În plus, am înregistrat creșteri pentru toate brandurile pe care le operăm, profitul operațional fiind de circa 870 de milioane de euro”.
Cât despre anul 2016, ”obiectivul companiei este de a continua aceste două proiecte. În plus, suntem încrezători că vom reuși să menținem ritmul de creștere în toate piețele în care activăm, rezultatul fiind susținut de vânzările like-for-like și expansiunea în principal în Europa de Sud-Est. În același timp, ne bucurăm să integrăm activitatea noastră care se bucură de dinamism la nivel operațional și d eo structură financiară solidă într-un grup mai mare și mai puternic care se va forma odată cu fuziunea cu Ahold, care se va concretiza la jumătatea anului 2016”, a mai precizat managerul.
În România, Mega Image a încheiat anul 2015 cu 471 de unități comerciale, operate sub mărcile Mega Image (214), Shop&Go (253), AB Cool Food (1), Gusturi Românești (2), dar și o platformă de comerț online. În anul financiar 2014, compania a înregistrat în România o cifră de afaceri de 2,81 miliarde de lei.



