Concurența vrea să oblige retailerii să intre în Monitorul prețurilor

Consiliul Concurenței vrea să creeze o bază legală prin care să poată obliga marile rețele de magazine să intre în proiectul Monitorul Prețurilor și implicit să furnizeze prețurile pentru produsele alimentare care vor fi monitorizate, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele instituției. Concurența vrea să oblige retailerii să intre în Monitorul prețurilor

”În acest moment lucrăm strict pe bază voluntară, cu retailerii care au fost dispuși să colaboreze cu noi. Vorbim despre mai mult de jumătate dintre rețelele de magazine care operează în piața alimentară. Însă ne luăm și măsuri de siguranță pentru că lucrurile se mișcă mai greu decât ne-am fi dorit. Astfel, dacă ne vom împotmoli și retailerii nu vor dori să ne comunice datele de care avem noi nevoie, vom crea o bază legală prin care îi putem obliga să ne furnizeze aceste informații”, a precizat Chirițoiu.


Citește și:


Monitorul Prețurilor va fi lansat până la finalul primului semestru din 2016, în maximum două luni urmând să fie disponibil pe piață proiectul pilot. Consiliul Concurenței a anunțat că a implicat în proiectul Monitorul prețurilor și compania de cercetare de piață Nielsen România și instituția non-profit GS1.
”Am ales produsele care vor fi monitorizate cu ajutorul Nielsen. Este vorba despre circa 180 de produse cu incidență mare în consumul local din 70 de categorii alimentare. Rămâne însă de văzut dacă vom respecta 100% configurația actuală a coșului pentru că sunt produse pentru care retailerii nu vor să ne furnizeze prețurile”, a completat Chirițoiu.

Monitorul Prețurilor este o inițiativă a Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor din România (APC România) împreună cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) şi Consiliul Concurenţei. Prima comunicare oficială pe acest subiect a fost realizată de către Consiliul Concurenței în luna noiembrie 2014, când instituția a anunțat lansarea unui proiect de creare a unei platforme online care să afișeze, săptămânal, prețurile alimentelor din coșul zilnic al populației.

Toți “actorii” implicați sunt de acord cu reducerea prețului laptelui
Toți “actorii” implicați sunt de acord cu reducerea prețului laptelui
Toate marile rețele comerciale au acceptat să participe la acordul voluntar pentru reducerea prețului laptelui, ca urmare a discuțiilor...
Piața de retail și FMCG, față în față cu noul consumator
Piața de retail și FMCG, față în față cu noul consumator
Într-un mediu aflat în continuă schimbare, o strategie de business concentrată în jurul consumatorilor și a comportamentului acestora poate...
Coca-Cola, zahărul, bananele, făina și uleiul, cele mai căutate produse pe Monitorul Prețurilor
Coca-Cola, zahărul, bananele, făina și uleiul, cele mai căutate produse pe Monitorul Prețurilor
În contextul scumpirilor constante înregistrate încă de la începutul anului trecut, consumatorii au apelat tot mai des la Monitorul...
Monitorul Prețurilor, accesat de peste 25 de mii de ori în luna aprilie
Monitorul Prețurilor, accesat de peste 25 de mii de ori în luna aprilie
Numărul accesărilor aplicației Monitorul Prețurilor Alimentelor a crescut cu 90% în perioada stării de urgență comparativ cu perioada...
Rețeaua de magazine Profi intră în Monitorul Prețurilor
Rețeaua de magazine Profi intră în Monitorul Prețurilor
La două luni de la relanasarea platformei Monitorul Prețurilor, proiect derulat de Consiliul Concurenței, retailerul Profi a anunțat că se...
Consiliul Concurenței relansează Monitorul Prețurilor
Consiliul Concurenței relansează Monitorul Prețurilor
Platforma online care permite consumatorilor să afle prețurile practicate de către principalii comercianți cu amănuntul de produse alimentare a...