Comisia Europeană: Majoritatea magazinelor online nu respectă legislația

Două din trei magazine online nu respectă legislația europeană în vigoare, potrivit unui studiu comandat de Comisia Europeană. Cele mai frecvente abateri se referă la neaplicarea dreptului de retragere dintr-un contract, nerespectarea garanției de doi ani sau realizarea prețurilor. Comisia Europeană: Majoritatea magazinelor online nu respectă legislația

Multe dintre magazinele online nu specifică dreptul consumatorilor de a se retrage dintr-un contract sau dintr-un proces de achiziție în termen de 14 zile, indiferent care ar fi motivul. Altele ignoră faptul că perioada minimă de garanție, potrivit normelor europene, este de 24 de luni, scriu cei de la Retail Detail.

Pe de altă parte, un număr semnificativ de magazine online continuă să discrimineze în funcție de locul de rezidență sau naționalitate, potrivit publicației olandeze NRC. Mai exact, unii clienți aflați în Olanda nu au putut achiziționa online produse din alt stat membru UE, chiar în condițiile în care acceptaseră să aibă respectivele produse livrate în țara în care activa magazinul online.

Studiul a fost realizat de autoritățile de protecție a consumatorilor din 27 de state, numărul magazinelor online verificate fiind de aproape 500.

România, locul 3 în topul vânzărilor online din Europa Centrală și de Est
România, locul 3 în topul vânzărilor online din Europa Centrală și de Est
Cu un procent consolidat de 3,17% din PIB generat de vânzarea online a bunurilor și serviciilor (e-GDP), România se clasează pe locul 3 în...
Comerțul online din Europa a generat vânzări de circa 900 mld. euro în 2022
Comerțul online din Europa a generat vânzări de circa 900 mld. euro în 2022
Comerțul online din Europa a generat vânzări de circa 900 mld. euro în 2022, în creștere de la valoarea de 849 mld. euro cu un an în urmă,...
Cumpărături online de circa 7 miliarde de euro în 2022. Jumătate reprezintă articolele fashion și electronicele
Cumpărături online de circa 7 miliarde de euro în 2022. Jumătate reprezintă articolele fashion și electronicele
Românii au făcut cumpărături online de aproape 7 miliarde de euro în 2022, din care peste 50% reprezintă cheltuieli pe articole vestimentare...
eCommerce în România, de la sprint la jogging spre o maturizare așteptată
eCommerce în România, de la sprint la jogging spre o maturizare așteptată
Industria locală de eCommerce a ajuns în 2022 la o valoare de cca 6,3 miliarde de euro, ușor peste cea înregistrată în 2021 (6,2 miliarde de...
Piața locală de e-commerce stagnează în 2022. Cum s-a modificat comportamentul de cumpărare
Piața locală de e-commerce stagnează în 2022. Cum s-a modificat comportamentul de cumpărare
Sectorul e-commerce românesc a atins pragul de 6,3 miliarde de euro la finalul anului 2022, valoarea fiind ușor peste cea înregistrată în 2021...
Democratizarea comerțului online
Democratizarea comerțului online
Online-ul este fără doar și poate canalul de retail care a fructificat cel mai bine oportunitățile aduse de pandemie. Mai mult decât atât,...