Comerț, fără casă de marcat: Alibaba pariază pe magazinul viitorului
După Amazon și Albert Heijn, gigantul Alibaba, cel mai mare retailer din China, a lansat propria versiune a magazinului fără casă de marcat, cea mai importantă tendință a momentului în comerțul mondial.
Alibaba a deschis Tao Cafe în Hangtzhou (China), un magazin de 200 mp în care consumatorii își pot plăti cumpărăturile folosind un cod QR pe care îl scanează la intrare. Spațiul este dotat cu sisteme care urmăresc atât numărul de clienți, cât și numărul produselor achiziționate, limitând accesul în magazin la 50 de clienți o dată.
Perioada de testare durează cinci zile, timp în care retailerul observă ce erori pot apărea pe parcursul experienței de cumpărături, scrie Retaildetail.eu.
Alibaba nu este primul și cu siguranță nici ultimul retailer care testează acest concept revoluționar de magazin. Amazon și magazinul său, Amazon Go, sunt printre pionierii acestui tip de proiect. La rândul său, Albert Heijn intenționează în viitorul apropiat să introducă această opțiune în rândul magazinelor sale.
Mai mult, Alibaba vrea să dezvolte sistemul, creând un ,,magazin inteligent”, care modifică sortimentația în funcție de cerințele consumatorilor.





