Alibaba și Auchan Retail, tranzacție de 3 miliarde euro în China

Auchan Retail a acceptat propunerea gigantului Alibaba de a cumpăra pachetul majoritar de acțiuni deținut de grupul francez în lanțul de magazine SunArt, pentru suma de 3 miliarde de euro. SunArt deține 484 hypermarketuri și are 150.000 de angajați, având astfel cea mai mare cotă de piață din retailul alimentar din China. Alibaba și Auchan Retail, tranzacție de 3 miliarde euro în China

Tranzacția are loc la trei ani după semnarea unui acord de colaborare de către Alibaba și Auchan Retail pentru operarea SunArt.

Prin această tranzacție Auchan Retail se retrage din China, cu scopul de a accelera implementarea planului de afaceri Auchan 2022 în restul țărilor în care operează.

”Am susținut dezvoltarea operațiunilor noastre din China timp de 20 de ani, împreună cu partenerii noștri locali Ruentex și Alibaba. Această piață este foarte specifică, atât din punct de vedere operațional, cât și al ecosistemului digital. De aceea, Alibaba era cea mai bună opțiune pentru dezvoltarea SunArt. Suntem conștienți că punem viitorul echipelor din China în mâinile unui acționar ambițios”, a declarat Edgar Bonte, președintele Auchan Retail.

Din perspectiva Alibaba, această mișcare extinde prezența companiei în retailul offline, întrucât dezvoltarea comerțului online încetinește.

Alibaba, care deținea 21% din Sun Art, își va majora astfel pachetul de acțiuni la 72%.

Prețul acțiunilor Sun Art a crescut cu 27% după anunțul făcut de Alibaba. Compania a precizat că Peter Huang va fi numit președintele SunArt, pe lângă rolul său actual de director executiv.

Alibaba mai deține în China și lanțul de supermarketuri Freshippo, care oferă și servicii de livrare online. Freshippo are în portofoliu 214 magazine.

Simply by Auchan, sistem de franciza
Auchan ajunge la 10 unități operate în franciză
Rețeaua de magazine de proximitate Simply by Auchan atinge pragul de 10 unități deschise în primele șase luni de la lansare, cele mai recente...
Auchan Bradu 1
Auchan Romania: 91% din furnizorii noștri erau locali, în 2023
Auchan promovează alimentația sănătoasă și încurajează dezvoltarea producătorilor locali, astfel că în 2023, procentul de furnizori...
Ionut Ardeleanu Director General Auchan Retail Romania
Ionuț Ardeleanu, Auchan: Anul viitor, expansiunea va fi concentrată pe francize
Cu o rețea de 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, My Auchan, Simply și Auchan Go, care servesc în medie, peste 350.000...
Simply by Auchan, primul magazin francizat lansat de Auchan Retail Romania. Detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Auchan lansează Simply by Auchan, primul magazin în franciză
Auchan România continuă dezvoltarea rețelei multi-format și lansează programul de franciză, o nouă abordare a retailerului pe segmentul de...