Carrefour, un nou parteneriat în programul Grădina Noastră

Carrefour România anunță extinderea programului Grădina Noastră, în program alăturându-se o nouă cooperativă situată în comuna Ciceu-Mihăiești, județul Bistrița-Năsăud. Creată la inițiativa Carrefour, Cooperativa Grădina Noastră din Ciceu-Mihăiești este formată din cinci agricultori, specializați în cultivarea fructelor precum cireșe, mere și prune. Cooperativa dispune de un teren de 100 de hectare de livadă, și estimează o capacitate de producție anuală de peste 1.700 tone de fructe. Până acum, au fost livrate deja peste 100 tone de prune și 20 de tone de mere, demonstrând capacitățile de producție ale producătorilor. Fructe din Gradina Noastra Carrefour Ciceu

Integrarea acestei cooperative în rețeaua Carrefour asigură aprovizionarea magazinelor din întreaga țară cu fructe românești proaspete, livrate rapid, direct din livadă. Produsele sunt recoltate și ambalate în aceeași zi, urmând apoi să fie livrate în depozite și dispuse pe rafturile magazinelor Carrefour la nivel național. Produsele cooperativei sunt disponibile din luna iunie până în luna martie, ținând cont de sezonul de producție. De asemenea, pentru a menține prospețimea fructelor și pentru a putea extinde perioada de disponibilitate, acestea sunt păstrate în celule speciale de depozitare, permițând extinderea perioadei de livrare până la cinci–șase luni.

„Extinderea programului Grădina Noastră în Ciceu-Mihăiești confirmă direcția pe care ne-am asumat-o: aceea de a construi parteneriate solide cu fermierii români și de a sprijini dezvoltarea agriculturii locale. Această cooperativă este un exemplu de dedicare - o comunitate de producători cu o lungă tradiție în cultivarea fructelor românești și care împărtășește cu noi aceleași valori legate de calitate, prospețime și respect față de consumator. Prin acest parteneriat, contribuim la păstrarea unei tradiții și la sustenabilitatea unui model economic local, care merită încurajat și dus mai departe”, declară Jagoda Zientara, Director Comercial și Aprovizionare și membru în Comitetul Executiv Carrefour România.

„Integrarea unei noi cooperative în programul Grădina Noastră este rezultatul unei colaborări directe și transparente cu producătorii locali, în care fermierii români devin parte activă din lanțul nostru de aprovizionare. Astfel, construim relații solide bazate pe colaborare și le oferim producătorilor români acces la o piață de desfacere stabilă, sprijin și oportunități reale de dezvoltare. Ne dorim să continuăm dezvoltarea acestei rețele și să identificăm fermieri care împărtășesc aceleași standarde de calitate, responsabilitate și respect față de consumator”, declară Radu Gherman, Buying Director Ultra-Fresh Carrefour România.

„Avem o lungă colaborare cu Carrefour, care a început prin livrarea merelor în magazinele retailerului. Mai departe, parteneriatul a continuat să evolueze, astfel că în 2019 am început să livrăm prune și mere sub eticheta Filiera Calității Carrefour, un program care garantează cele mai înalte standarde de calitate. Pentru noi, a fost un pas important, pentru că am renunțat complet la erbicide, am pus accent pe trasabilitate și pe o agricultură responsabilă, iar rezultatul se vede în produsele curate. Acum, ne bucurăm să extindem această colaborare alături de încă 4 parteneri într-o nouă cooperativă în programul Grădina Noastră. Este un pas firesc, prin care ne dorim să aducem produsele noastre și mai aproape de români”, adaugă Aurel Onigaș, reprezentant al cooperativei Grădina Noastră din Ciceu-Mihăiești.

Programul Grădina Noastră va reuni până la finalul anului 14 cooperative partenere, cu aproximativ 390 de familii de producători parteneri. Oferta acestora este completată de alte 18 cooperative partenere la nivel național ce activează sub brandul propriu. Printr-o rețea strânsă de parteneriate cu producători locali, Carrefour își consolidează inițiativa Act For Food, care promovează accesul la o alimentație sănătoasă, locală și sustenabilă. Astfel, Carrefour sprijină agricultura românească, contribuie la reducerea distanței dintre fermier și consumator și oferă clienților produse proaspete, cultivate responsabil.

În 2024, programul Grădina Noastră a generat vânzări de 35 de milioane de unități. Mai mult, 47% din totalul generat de produsele românești s-a realizat prin intermediul cooperativelor din Grădina Noastră. De la începutul anului 2025 până în prezent, producătorii Grădina Noastră au furnizat 26,5 milioane unități de vânzare în magazinele Carrefour.

Odată cu achiziția operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la peste 450 de magazine, în 113 orașe din țară și ajunge în top trei jucători de pe piața de retail din România. În 2024, Carrefour a plătit la bugetul de stat prin toate companiile prin care este prezent pe piața locală (Carrefour Romania S.A., România Hypermarche S.A., Supeco Investment SRL și Columbus Active SRL) impozite și taxe de aproape un 1 miliard de lei, în creștere cu peste 20% față de 2023.

cumparaturi de sarbatori
84% dintre consumatori iau în calcul să renunțe la cumpărăturile de Sărbători din cauza stresului
84% dintre cumpărători declară că sunt predispuși să renunțe la coșurile de cumpărături în perioada Sărbătorilor din cauza stresului și...
evolutie cumparaturi alimente dupa majorarea TVA
Vânzările de alimente, scădere bruscă după majorarea TVA
Vânzările de alimente, băuturi și tutun au înregistrat o scădere în luna august raportat la iulie, datele publice indicând o diferență de...
Lidl redeschide un magazin în Buzău și continuă investițiile în modernizare. Detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Lidl redeschide un magazin în Buzău și continuă investițiile în modernizare
Lidl continuă să investească în modernizarea magazinelor sale din România, în linie cu viziunea companiei de a eficientiza în permanență...
Studiu: Românii petrec mai mult timp la mall și cheltuiesc cu 15% mai mult decât anul trecut. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Studiu: Românii petrec mai mult timp la mall și cheltuiesc cu 15% mai mult decât anul trecut
Durata medie a unei vizite la mall a crescut la 208 minute în 2025, de la 142 în 2024, iar cheltuiala medie per vizită a ajuns la 370 lei, cu...