Carrefour pregătește un nou concept de magazin de proximitate în stațiile de metrou din Franța
Carrefour a semnat un acord care prevede deschiderea unui nou concept de magazin de proximitate în 45 de stații de metrou din jurul Parisului. Conceptul este axat pe nevoile de consum ale navetiștilor, iar planurile anunțate de companie și citate de retaildetail.ro vorbesc despre un total de 136 de spații comerciale cu o suprafață totală de 12.500 mp. 
Retailerul francez a încheiat un parteneriat strategic cu dezvoltatorul imobiliar Altarea și cu operatorul de transport public parizian RATP pentru a lansa acest nou concept de magazine de proximitate în stațiile noii rețele Grand Paris Express, informează LSA. Proiectul este gândit pentru cele 300 de milioane de pasageri care vor utiliza rețeaua în fiecare an.
Noul concept de magazin, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, va avea dimensiuni cuprinse între 50 și 250 mp și va include „puncte de vânzare multifuncționale”. Concret, acestea vor oferi o gamă largă de produse și servicii, iar pe lângă alimente și produse proaspete, magazinele vor vinde accesorii precum încărcătoare și căști. Magazinele mai mari vor oferi și servicii precum lockere pentru bagaje, servicii de concierge și puncte de colectare a coletelor.
Conveniența ca strategie de dezvoltare
Carrefour consideră că stațiile de transport public vor juca un rol-cheie în continuarea expansiunii sale. Compania a generat deja o cifră de afaceri de 7,8 miliarde de euro cu formatele sale de magazine de proximitate în 2024 și dorește să consolideze și mai mult această poziție. La începutul acestui an, Carrefour a semnat un acord similar cu Lagardère Travel Retail și SNCF (operatorul feroviar național) pentru a deschide 150 de magazine în gările franceze până în 2030.
Pe lângă magazinele Carrefour obișnuite, în gări sunt testate și două concepte noi: „Potager City”, axat pe fructe și legume proaspete, și „Api” - magazine self-service, fără personal. Directorul general al Carrefour, Alexandre Bompard, se concentrează din ce în ce mai mult pe centrele urbane și pe magazinele de cartier pentru a răspunde cererii în schimbare a consumatorilor - ceea ce înseamnă, în principal, cumpărături făcute cât mai comod și mai rapid. Sau, așa cum sintetiza directorul Casino, citat de retaildetail.ro, vorbim despre concepte de magazine adaptate „economiei comodității”.








