Carrefour mizează pe suportul Meta, compania-mamă Facebook, în procesul său de transformare digitală
Grupul Carrefour a semnat un parteneriat strategic global cu Meta care se va derula în cele nouă țări în care este prezent grupul: Franța, Italia, Spania, România, Polonia, Belgia, Taiwan, Argentina și Brazilia.
Parteneriatul include mai multe zone de interes pentru Carrefour, de la comunicarea internă și experiențele angajaților, până la relațiile cu clienții, publicitatea online și digitalizarea materialelor promoționale, comunicarea locală sau comerțul prin intermediul rețelelor sociale. Parteneriatul va include mai multe platforme și servicii oferite de Meta, precum Instagram, WhatsApp, Messenger și Workplace.
„Parteneriatul cu Meta reprezintă dovada accelerării tehnologice puternice a Carrefour și transformarea sa într-o adevărată companie de retail digital. Carrefour se dezvoltă în mod continuu pentru a răspunde așteptărilor clienților, angajaților și ale partenerilor săi”, a declarat Elodie Perthuisot, Director Executiv E-Commerce, Data and Digital Transformation Carrefour Grup.
În contextul în care Carrefour își propune să livreze cele mai bune servicii digitale, Meta va integra Carrefour în programele sale de dezvoltare a experienței consumatorilor pe telefoane mobile. Astfel, Meta va sprijini compania în vederea construirii și dezvoltării mediului său digital.
„Suntem încântați să sprijinim o companie precum Carrefour, una dintre cele mai mari companii de retail la nivel mondial, și să ne oferim competențele și soluțiile tehnologice pentru a contribui la transformarea digitală a grupului. Acest parteneriat este conceput special pentru a ajuta Carrefour să-și inoveze modul în care își deservește clienții, iar, la Meta, noi știm că acest lucru este posibil doar dacă oamenii sunt conectați și aliniați unii cu ceilalți. Tocmai de aceea, ne bucurăm că parteneriatul cu Carrefour nu este doar despre produsele noastre destinate consumatorilor, ci și despre Workplace și despre cum acesta poate contribui la îmbunătățirea locului de muncă”, a adăugat Nicola Mendelsohn, Vice Președinte, Meta Global Business Group.
Citește și
Cât privește digitalizarea experienței clienților, Carrefour va colabora cu Meta pentru a oferi servicii instantanee și personalizate prin intermediul platformelor Messenger și WhatsApp. Mai mult, Carrefour va da posibilitatea managerilor de magazine de a accesa instrumente de comunicare locală pentru a activa platformele Meta din zona lor de activitate, susținând astfel accelerarea marketingului digital.
Pe fondul avansului fenomenului de live shopping și odată cu apariția noilor modele de consum, Meta va sprijini Carrefour în dezvoltarea cataloagelor sale electronice, folosind instrumente personalizate și formate inovatoare. Cei doi parteneri lucrează deja împreună la promovarea digitală prin intermediul instrumentului WhatsApp Business API. Digitalizarea materialelor promoționale vine în întâmpinarea noilor așteptări ale consumatorilor, 70% dintre francezi arătând o preferință pentru pliantele și cataloagele electronice în detrimentul celor tradiționale, din hârtie, după cum arată un studiu realizat recent de Ipsos pentru Meta.
Cele două companii vor dezvolta și o ofertă comună pentru campanii adresate unui anumit public țintă și soluții de măsurare a impactului lor pe Carrefour Links, platforma Carrefour care reunește toate soluțiile media din retail, pentru a îmbunătăți eficiența campaniilor de promovare.
Conectarea a 320.000 de angajați prin Workplace
Carrefour face încă un pas important și în ceea ce privește strategia de comunicare internă, anunțând implementarea Workplace, instrumentul de comunicare de tip business dezvoltat de Meta, pentru cei 320.000 de angajați ai Carrefour.
Carrefour intenționează să implementeze intrumentul Workplace în mod progresiv în companie și în filialele sale integrate. Scopul acestuia este să permită angajaților să creeze comunități, folosindu-se de caracteristicile familiare ale rețelelor sociale în viața lor profesională de zi cu zi, pentru a facilita și îmbunătăți comunicarea dintre ei, indiferent de poziția lor în Grupul Carrefour, de departamentul din care fac parte sau de filiala de care aparțin. Prin eliminarea fragmentării și conectarea tuturor echipelor, Workplace le va oferi angajaților oportunitatea de a avea interacțiuni directe, reușind astfel să petreacă mai mult timp în teren și să răspundă nevoilor clienților.
Nu în ultimul rând, Carrefour va explora alături de Meta potențialul realității virtuale pentru instruirea și pregătirea angajaților.
Cu o rețea multi-format de aproximativ 13.000 de magazine și peste 320.000 de anagajați în peste 30 de țări, Grupul Carrefour este unul dintre cei mai importanți comercianți cu amănuntul de produse alimentare din lume. În 2020, Carrefour a înregistrat vânzări brute de 78,6 miliarde euro.